Disk I/0 Error replace the disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinootje

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2011
Hallo zoals jullie al leesde ik had een probleem met de processor die was op 100%. nu heb ik hem laten koelen. 4 uurtjes en nu start ik hem op zie ik DISK I/0 error wat kan ik er tegen doen. een vriend van me zegt opnieuw windows instaleren wat zeggen jullie ik run Xp

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Vinootje,

Welkom op Helpmij.nl!
Dit probleem heb ik eerder gezien hier op Helpmij.nl,
de Topic starter van dat probleem is succesvol geholpen met de antwoorden die hij heeft gekregen,
Misschien heb jij hier ook wat aan...

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/354176-Krijg-melding-Disk-I-O-error

Laat het maar weten, mocht je er niet uit komen, dan kun je in dit topic reageren, het bovenstaande topic stamt uit 2008, daar word niet meer op gereageerd :)
Succes, :thumb:

nou ik snap het niet uit dat topic ik heb het all een x gelezen maar ik heb mijn bios nog nooit geflash ik weet niet wat er is gebeurd ik vertel het verhaal wel.

Gister ochtend heb ik van windows xp windows 7 geinstaleerd wel schone installatie. heb avg 2011 er op gezet msn en Combat arms Eu. iok start combat arms eu. en het spel hapert heel erg. heb depc 3x opnieuw gestart maar nog haperde die. mijn zusje heeft de zelde pc eisen behalve ik heb een betere video kaart. bij haar hapererde niks. toen keek ik op mijn sidebar gadged en toen zag ik dat de Processor 75% bezig was. ik dacht het is normaal als die zo erg hapert. dus toen beviel w7 me niet. heb ik windows xp geinstaleerd. avg combat arms en weer haperde die. toen Drukte ik Ctrl Alt Delete zag ik dat de Processor 100% bezig was. ik deed de pc meteen uit. en toen open gedaan. rook ik naar de processor en het stonk nogal. heb decooler er van af gehaald en die stonk. ik heb hem stof vrij gemaakt. en weer voorzichtig er terug in gedaan. ik heb hem laten koelen tot maximaal 4 uur. Ik deed he mweer aan. en zie derror
Disk I/0 Error Replace the disk

als ik de cooler er af haal. dan moet ik 1 stekker los halen op ht moederbord. wat de Cooler laat draaien. daar in de buurt zit d eharde schijf. zou het misschien kunnen zijn dat ik de hardeschijf heb aan geraakt en dat er een stekkertje los is ? Mijn vriend zij ook all Probeer eerst windows nog x te instaleren rustig en goed lezen. goeie partities maken. Maar het heeft niks te maken met flashen. ook wat mij opmerkte is dat de cooling pasta op is. als ik tussen de processor en de cooler kijk is er bijna geen pasta meer. mijn vriend zegt dat ik der niks bij moet doen. in de Processor zitten duizende componenten
Maar Graag help me wij hebben geen geld om een nieuwe schijf te kopen. het is Intel Core Duo Processor zit ene prijsje aan van rond de 150 :(

oke als ik op een toets durk diet die iets. als dan later zie ik Reboot and select Proper Boot Device Or instert boot media in selected boot devide and press a key wat moet ik doen windows opnieuw er in zetten. want ik denk dat er iets mis is met de Boot of begrijp ik dat verkeerd graag h oor ik hier de oplossing zo snel mogelijk van

ik wou net dus windows xp er op zetten toen zag ik dat er geen schijf was. dus ik de pc uit de harde schijf bekeken en 1 stekker zat er half los in. nu zie ik geen DIsk error meer maar 1 probleem de Processor gata van 1 naar 5 % en dan ineens naar 30 en dan hoger of gaat weer terg Hoogste is 65% wat is hier de oorzaak van. als ik Ctr Alt Delete doe zie ik bij cpu Dat niet actief systeem rond de 100 wegh snoept De errror is verholpen kijk in je pc of je harde schijf goed is aangeslote :P maar nu de cpu nog

Hoi Vioontje,

Ik dacht al aan zoiets toen je andere post had gelezen.
"Niet-actieve Systeemprocessen" of in de engelstalige versie "System Idle Process".
Betekend eigenlijk ook precies wat er staat ,100% niet-actieve systeemprocessen wil dus zeggen dat er helemaal geen proces bezig is die gebruik maakt van je cpu ,of iets anders gezegt 100% van de cpu is vrij of te wel 0% van de cpu is in gebruik.

Tja helaats ,het ziet er naar uit geen probleem met de processor te zijn.:d

Groetjes.

Tja helaas ? wat is er helaas ik had eerst de Disk error opgelost omdat de harde schijf niet goed aangesloten was. en de processor liep hoog. maar nu snap ik wel dat als de niet actieve-systeem zo veel mogelijk heeft dat het juist goed is dat snap ik wel maar waarom loopt mijn processor rond de 50% ?

[smallIMG]http://i41.tinypic.com/35hrbky.jpg[/smallIMG]
zoals je ziet zit er behoorlijek schommeling in

Installeer de drivers van je pc maar eens, dat zal de haperingen in het spel verhelpen ;)

Die schommeling is heel normaal, zie zo ook mijn eigen processor verbruik
[smallimg]http://i41.tinypic.com/2qsyo13.png[/smallimg]

Als je I/O error is opgelost zie ik niet wat voor problemen je verder nog hebt?
de grafiek die je stuurt is heel normaal voor een dual core processor.

Als je je heel druk maakt om die 50% dan moet je even een screenshot van het tabblad 'Processen' maken
en deze even rangschikken op de kolom 'Processor' van hoog naar laag...

Mvg,

Laatst bewerkt:
@ Vinootje
Als er nog niemand heeft gereageerd na je laatste bericht kun je je laatste bericht ook aanpassen ipv de hele tijd een nieuw bericht te plaatsen. Ik heb die berichten bij elkaar geplaatst.

Hoi Vioontje,

Nee snap je dat tja helaats niet dat ik er bij heb gezet, dat heb ik natuurlijk bedoeld een geintje.
Kijk dat zit eigenlijk zo, in je andere post waar je begint te vertellen over je processor die je naar de 100% ziet gaan en dan meteen je computer uitzet (zonder dat je eerst het systeem afsluit) en daarna je comuter open gaat maken om de processor los te halen.
Maar het ziet er naar uit dat er geen probleem met je processor is.
Dus, tja helaats heb je iets gedaan wat niet helemaal was ,en daarbij is waarschijnlijk ook de stekker van harde schijf los geraakt waardoor er een lees probleem met je schijf is wat werd aangegeven met een I/O error.
(p.s: O ja natuurlijk mag ik van mezelf niet zulke geintjes uit gaan halen als ik genoeg overtuigd zou zijn je ook aan een goede oplossing te kunnen helpen.;))

Op de vraag waarom loopt mijn processor rond de 50% ?

DoRcO heeft daar al een goed antwoord op gegeven.
Je moet gaan posten welke processen er actief op je systeem zijn.

Eventueel kun je daar ook Process Explorer voor gebruiken.

Groetjes.

Nee ik heb hem neit uit gedaan met de knop ik doe hem altijd af via start afsluiten. maar het probleem is als ik naar youtueb ga en een video is 1080p kijk dan gaat ie haperen de core 1 loopt vol op 100% en core 2 rondd e 20-50 % Behoorlijk hoog dus. en ik heb deze pc rond de 4-5 jaar en in die tijd is dat nog nooit gebeurt dat als ik een video kijk dat de processor hoog loopt en het geluid hapert dan. maar eigelijk lijkt mij de processor goed want. cpu core 1 en core 2 die zijn dan hoog maar i ntotaal % loopt die dan rond de 20-30 % zal ik anders even een foto maken van de cooling pasta die er tot nu toe nog op zit ?

Owja van dat total 20-30% is niet waar ik maak wel een video van de graden
en de bezig heid
van als ik niks doe. en dan als ik bijvorbeeld op helpmij ben Tot ozo hier de video http://www.youtube.com/watch?v=hMpia7E47Eg hoop dat het te lezen is of je zet de video op 480p ik kon 1080 wel doen maar dat duure te lang met het uploade fotos komen er zo aan

Hier de plaatjes De cooler zelf die op de cpu zit
[smallIMG]http://i43.tinypic.com/w81h86.jpg[/smallIMG]

van boven af
[smallIMG]http://i42.tinypic.com/15ybrqd.jpg[/smallIMG]

De onderkant die kant zit dus op de Cpu maar zoals je die grijze vlek ziet ik den kdat dat de pasta is. maar die is hlemaal gestold als ik er bijvoorbeeld heel licht met mijn vinger overheen ga krijg ik niks mee en dit is net 5 minuten naar de pc uit is
[smallIMG]http://i40.tinypic.com/x5tr29.jpg[/smallIMG]

de processor zelf het grijse is de cool pasta denk ik ook gestold als ik er met mijn vinger overheen ga dan krjg ik niks mee
[smallIMG]http://i43.tinypic.com/9zyqgz.jpg[/IsmallMG]

en van de zijkant
[smallIMG]http://i44.tinypic.com/xcndbm.jpg[/smallIMG]

voor 5 euro kan ik 3 gram cool pasta halen zou ik er nieuwe op doen ?

iemand owja zoals je ziet zie je achter de cpu een ventilator waar het stroom bij elkaar komt weet niet hoe die heet. maar die is ook stoffen. ik durf hem niet open te maken en dat ga ik ook niet doen

Vinootje :thumb:

Dat vroeg ik me nou inderdaad af waarom je nou eigenlijk met de aandacht zo hardware van je computer zit.
Tegen over me zelf ben ik daar heel makelijk in want ik vind voor me zelf het belangrijkste dat ik met goed gevoel achter de computer zit ,dus dan komt er gewoon zoiets als een grote beurd en alles gaat uit elkaar en bouw het systeem weer opnieuw op.

Daar zit inderdaad ook het vervangen van de cooler pasta bij en zelf gebruik er altijd één met zilver.
Die cooler pasta is er voor om de overdracht van warmte die van cpu komt beter naar het koelblok over te brengen ,waar dan je ventilator op zit.
Je zou kunnen zeggen dat een tijd als het waare die cooler pasta verbrand.
Maak dat koelblok helemaal schoon zodat hij weer helemaal glad als een spiegel is ,en maak natuurlijk ook cpu weer helemaal schoon van de oude cooler pasta.

Dat met die ventilator van de voeding die daar achter zit.
Daar zou je even de slang van de stofzuiger op kunnen zetten.

Dat video'tje is wel leuk dat je dat even gemaakt heb maar daar zie niks op en al zou het wel duidelijk genoeg zijn het gaat niet om de processen te gaan monitoren maar de processen te gaan exploren.
Maaqrgoed dat komt als je klaar bent met hardware wel weer.

Koelpasta vervangen is altijd een goed idee, echter als ik zo die foto's van je systeem zie zou ik de hele kast voorzichtig schoon maken, de koeler van je PSU zit namelijk ook helemaal vol stof zie ik.
houd er wel rekening mee dat de koelpasta een tijdje nodig heeft voor het optimaal functioneert...

Zou je alsnog een screenshot van de processen lijst willen posten, want het filmpje is enorm onduidelijk, ik kan er geen letter uit wijs worden.

Succes, :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan