Disk not ready floppy disk

• Onderwerp starter Onderwerp starter illi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

illi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Hallo,

Ik heb hier een floppy disk met een programmaatje. Ik heb alle bestanden van de floppy disk gekopieerd naar mijn harde schijf. Na de installatie vanuit de harde schijf wil echter het programma niet opstarten. Hij geeft als foutmelding "disc not ready". Ik ben er achter gekomen dat het programma zonder floppy disk niet werkt. Ik moet wil ik het programma opstarten altijd de floppy disk in de floppy drive doen. Is er een manier dat ik zonder floppy disk het programma kan opstarten.

Alvast bedankt

Over wel prog gaat het?
Zet alles in een nieuwe map in windows.
Wordt er soms gevraagd vanwaar je moet intalleren? Zo ja: geef de locatie aan.
Is er een bat bestandje bij? Zo ja: klik daar rechts op en kijk of je daar een regel ziet waar je de locatie kan veranderen.
Let op: verander de locatie in de map die je gemaakt hebt op je hd.

Welkom bij Helpmij.nl

Welke Windows versie heb je?

Het programmaatje wat ik heb ik een taalprogramma. Een soort cursus Nederlands. Ik heb alle files op de floppy disk gekopierd naar een nieuwe map op mijn harde schijf. De files omvatten een grote setup.exe bestand en meerdere kleinere fbk bestanden. Er is geen autoexec.bat bestand aanwezig. Tijdens de installatie kan ik wel kiezen waar ik mijn programma wil installeren. Het mapje waar het is geinstalleerd bevat een ico bestand, een bmp bestamd en ee kleine exe bestand van ongeveer 41 KB plus een uninstall map. Echter het resultaat is hetzelfde. Het maakt het programma niet uit hij zegt nog steeds disk not ready. Hij wil koste wat het kost de floppy disk zien. Ik draai windows XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan