Diskdrive wordt niet herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

nspiecker

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2001
Berichten
20
Hallo Luitjes!:)

HELP HELP HELP!!!!

Ik zit op het moment met een groot probleem.

Vorige week heeft mijn vader van mijn oom een oude pc gekregen.
Op zijn verzoek heb ik zijn eigen oude pc die hij al had, en de pc die hij er bij heeft gekregen uit elkaar gedraaid, en alle snelle onderdelen uitgezocht en hier een nieuw systeem van gebouwd. De ene pc is een pentium 166mhz mmx en de andere is een pentium 200 mhz mmx (oud spul dus):p
Nadat ik alles heb aangesloten functioneerd alles behalve de diskdrive. :eek: Ik heb reeds een aantal keer gecontroleerd of hij goed zit aangesloten (de rode draad op de 1e pinn e.d.) dus ga ik er vanuit dat hij wel goed is aangesloten op het moederbord.
De diskdrive wordt niet herkend tijdens het opstarten. de pc geeft aan dat er geen diskdrive is geinstalleerd. Volgens mij moet het probleem ergens in de bios instellingen zitten maar, ik weet niet waar.

Weet een van jullie hier misschien meer van????

Al vast bedankt!!!
 
de diskdrive moet niet alleen goed aangesloten te zijn op je moederbord, maar de kabel naar je diskdrive moet ook goed zitten. Probeer die aansluiting eens om te draaien en probeer het dan nog eens.

Als de computer aanstaat, staat dan wel het ledje van de diskdrive de hele tijd aan? Dan is zeker te weten de kabel bij je diskdrive verkeerd om aangesloten.

Kijk anders ook eens of je de powerconnectors goed hebt aangesloten. Het kan zomaar zijn dat die niet volledig over je pinnetjes heen zit

suc6!
 
Ledje blijft niet branden

Ik heb het nog eens een keer na gekeken en de kabel omgedraaid. Het led-je van de drive bleef na het omdraaien van de kabel de hele tijd aan staan.
Dus dat kan het niet zijn.

greetz, nick:D :D
 
Hallo

Indien pin 1 v/d diskdrive en pin 1 v/h motherboard korrekt zijn aangesloten , dan zit je reeds voor 50% o.k. ....

Een visuele indikator is de d.m.v. een kleur gemarkeerde ader....

Nu nog enkel de b.i.o.s. korrekt instellen..

Veronder stel dat dit een 1.44MB 3 1/2 in zal zijn ????

Deze instelling zul je vooralsnog dienen in te vullen in de b.i.o.s. .....

Uiteraard dien je eerst de verkeerd aangesloten flatcable opnieuw korrekt aan te sluiten .

Want , een drive l.e.d. die permanent brandt , is dus verkeerd !!!!

Let wel , alle eventueel ingevoerde diskettes zijn ...bye... bye en dienen opnieuw te worden geformatteerd , daar de verkeerd aangesloten drive momenteel alle diskettes gewoonweg wist...." ja, zelfs indien het schrijfbeveiligingsnokje op "protekt' staat...

We spreken dan nog nog niet over een potentiele drive of f.d.d. poort op het motherboard die sneuveld , daar sommige signalen momenteel gewoonweg kortgesloten worden ....

Indien nog vragen ..............

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan