diskette drive doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijnhur

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2004
Hai,

Ik heb laatst ergens op zolder een oude harde schijf gevonden en die wou ik in mijn pc stoppen.
Later bleek dat die het niet deed dus heb ik alles van binnen weer in orde gemaakt.
Maar nou brandt het lees lampje van mijn diskette station de hele tijd, en als ik er een diskette instop dan zegt hij dat ik een diskette in mijn station moet plaatsen.
???

Als ik nou de stekkers er verkeerd in terug heb gedaan??
De draad van mijn diskette loopt van het moederbord, naar een tussen stekker (die zit nergens in) en dan verder naar mijn diskette.

Weet iemand hier iets op??

Alvast bedankt, :thumb:
marijnhur

Dan heb je de 'brede' kabel van/naar je diskettestation er niet goed inzitten, óf omgekeerd.

Als er niet op die tussenstekker is aangesloten dan steek die in het disk station met het rood lijntje naar de voeding (stroom kabel toe).

wooow dat gaat snel die berichten.

ik ben nu bezig en ga over 5 min testen!!!

bye

wooooooooooow

wacht ff

die kabel dacht ik dat er 1 tussenstop op zat maar:

Begin: in het moederbord = 1
dan: -1 dikke stekker (1 sleuf niet pinnetjes zit nergens aan)
-1 dunne stekker (zit aan mijn diskette LET OP: ik kon geen rood draadje vinden, op andere kabels wel maar op deze niet.)
-nog 1 dunne stekker(zit nergens aan)
-nog een dike stekker(zit nergens aan)

Voor de duidelijkheid: zie tekening

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen

p.s.: het lampje brandt helemaal nie meer en er staad nogsteeds: plaats een verwisselbare schijf in station A: of zoiets.

bye:thumb:

Bijlagen

• uitleg.jpg
    uitleg.jpg
    15,4 KB · Weergaven: 47
doe eens alles los van disk en dan opnieuw insteken.
Heb je er wel een voedingkabel insteken?
Dat is een kleinere dan bij de hd's enz.

kheb net de hele kabel met veel moeite omgekeerd en de dichtsbijzijnde dubbel stekker aan de disketter bevestigd.

Heb je er wel een voedingkabel insteken?

Ja een klijne waarvan de kabel naar een grote voedingstekker gaat die aan de hd zit een dan gaat ie naar de voeding

Al dit gedoe had geen resultaad (het lampje brandt nooit terwijl in het begin van deze topic (+- 1 uur geleden) het lampje juist de hele tijd brandde???:8-0:
vaag

doei

Laatst bewerkt:
Hallo

Een diskdrive met verkeerd aangesloten flatcable (l.e.d. op de drive brandt permanent)

Vernietigt alle ingevoerde floppies , write protect on/off op diskette speelt geen rol.

Je dient deze opnieuw te formateren .

Mits de p.c. geen drive zag , vermoed ik dat je deze ook opnieuw korrekt dient in te voeren in de b.i.o.s. .

1.44 MB 3 1/2 inch .

Let wel :

Voor de volledigheid ... een verkeerd om aangesloten flatcable KAN de betrokken poort op het motherboard definitief om zeep helpen .

Peter

Hoi

bedankt voor de reactie.

Een diskdrive met verkeerd aangesloten flatcable (l.e.d. op de drive brandt permanent)

Verkeerd aangesloten; hoe moet ik weten wat goed is ???
:confused:

Vernietigt alle ingevoerde floppies , write protect on/off op diskette speelt geen rol.

Die diskettes staad niks belangrijks op

Mits de p.c. geen drive zag , vermoed ik dat je deze ook opnieuw korrekt dient in te voeren in de b.i.o.s. .

De bios is toch als je opstart en dan DEL drukt??
Zo ja ik kwam daar een password bevijliging tegen en ik heb alle belangrijke paswords hetzelvde gemaakt (alle passwords tijdels de instalatie van windows).

Zo moest ik er een invoeren tijdens de instalatie van windows maar die is toch voor dee admin user??

De pc waar het om gaat (niet deze DUS KIJK NIET NAAR SYSTEEM VAN MIJN HELPMIJ ACCOUNT!!) heb ik gekregen dus ik heb ook geen boekje van de bios of moederbord ofzow.

Voor de volledigheid ... een verkeerd om aangesloten flatcable KAN de betrokken poort op het motherboard definitief om zeep helpen .

Ik hoop het niet.

:thumb: Thanks voor alle hulp:thumb:

bye

UPDATE:

Ik zie dat ik de pc waar het om gaat wel er in heb staan bij systeem 2!

Laatst bewerkt:
In de diskette kabel zit een 'twist'. Na deze twist hoort je A drive pas aangesloten te zijn (als er twee 'twisten' inzitten dan hoort de drive tussen die twisten).
Er zit een gekleurde ader op de flatcable (rood, groen, grijs/zwart gestippeld maakt niet uit) deze gekleurde draad hoort op pin 1 van zowel het moederbord als van de drive. Als lampje brand zit één van de stekkers niet goed en moet je deze dus een halve slag draaien.

oke

ik heb de volgende configuraties gebruikt (alleen heb ik nog de vraag of het ook uitmaakt of je ipv de stekker een slag draaid, de stekker die in het moederbord zit in het diskette station en andersom.):

Moederbordstekker = ms kant 1 en 2 (links en rechts)
diskettestation stekker = ds kant 1 en 2 (boven en on der)
diskette stekker2 = ds2 kant 1 en 2 (boven en onder)

ms 1, ds 1
ms 1, ds 2
ms 2, ds 1 (bij deze brandde het lampje continue, voor de uitleg: (dit wordt lang) Als je mijn moederbord van boven ziet (hij zit tegen de zijkant van mijn pc) en de aansluiting neemt komt de draad en bij de ms aan de rechterkant uit.
Nu wordt de kabel onderweg NIET gedraaid.
Wat ik wel zag (een detail want het leek net ovdat het een vouw was) was dat als je de kabel in de breedte neemt er een paar draden los waren gehaald (allemaal samen , dus niet apparte draadjes) en omgedraaid in de stekker waren gedaan.
Nou weet ik zeker dat dit geen fout is want de disk heeft het altid gedaan.
Voor de verduidelijking: zie bijlage.
ms 2, ds 2
ms 1, ds2 1
ms 1, ds2 2
ms 2, ds2 1
ms 2, ds2 2

ook heb ik nog een paar mogelijkheden geprobeerd toen ik dus de kabelstekkers niet gedraaid maar ms in ds en andersom.

Met dezelfde instelling als waarmee het lampje eerst brannde brannde hij nu ook aleen waren nu ds en ms verwisseld.

Kheb zowat alles geprobeerrd.

Ligt het tog niet aan de bios???:confused:

Dus...:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

:thumb: bedankt:thumb:

ik wacht op antwoord

bye

Bijlagen

• uitleg.jpg
    uitleg.jpg
    28 KB · Weergaven: 20
w8ff

ik snap nu:eek: dat volgens my die twist een gedeeltelijke draai in de kabel is (dus niet de hele kabel).

Klopt dit???

bye

p.s.: Nu blijven er dus nog maar 4 mogelijkheden!

We komen er wel!!!!:thumb:

Geplaatst door marijnhur
w8ff

ik snap nu:eek: dat volgens my die twist een gedeeltelijke draai in de kabel is (dus niet de hele kabel).

Klopt dit???

bye

p.s.: Nu blijven er dus nog maar 4 mogelijkheden!

We komen er wel!!!!:thumb:

Je begint het te snappen

Dan nog even controleren of de bios goed staat, dus op 3,5 inch 1,44 mb en dat 'swap floppydrive' niet op enabled staat.

bios is DEL bij opstarten???

Zo ja:

bevijligd met een wachtwoord dayt niet bekend is bij mij
GOED HE??:D :D

bije

p.s.

Ik denk dat ik maar eens degene ga bellen waarvan de comp is, hij is namelijk comp freak en zal wel weten wat het w8woord is en/of hoe anders het prob te verhelpen.

IEMAND NOG EEN SUGGESTIE???

GRAAG!!!!!!!!!

Biosbatterijtje opzoeken en er 5 minuten uithalen, dan staat de bios op 'default' en is het wachtwoord er ook uit.

dus.........

ER ZITTEN 95627387465 VAN DIE DINGEN OP MIJN MOEDERBORD!

srry voor de uitbarsting!

update: (offtopic:) ik zie net dat er gisteren 12 bezoekers op mijn site zijn geweest!!! das de druktste dag ooit!
en dat zegt iets:( :confused: :confused:
ik denkt dat dit komt door dat iedereen op mijn link naar mij site drukt.

Laatst bewerkt:
Dat is dat ding wat de grootte heeft van een oude gulden en zilver van kleur is.

oke gedaan maar nogsteeds is er een password!

1. de stekker uit mijn pc en stopcontact
2. batterij der uit
3. 5min wachten
4. batt er in.
5. pc aan

wat is het prob???

UPDATE:

kheb het nog een keer geprobeerd: 10 min.
geen reactie nogsteeds een password.

mijn bios = ROM PCI/ISA BIOS (87567846538637 EEN HOOP NUMMERS)
CMOS SETUP UTILYTY
AWARD SOFTWARE INC.

heeft iemand hier iets aan??

bye:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan