Diskette drive kapoet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Hai,

ik wissel nog weleens kleine bestanden uit met mijn vrienden, maar sinds kort gaat dat niet meer zo lekker. Mijn diskettedrive wilt namelijk niet altijd lezen of schrijven. Is die kapot, of ligt het aan een kapot kabeltje? Of is het een BIOS fout?

Wat ik zie is dat als ik een diskette erin doe en een bestand probeer te openen dat het heel lang duurt (enige minuten) en op het laatst geeft ie een lees error. Ook zo met het schrijven van bestanden op mijn diskette'tje

1) Al eens een andere diskette geprobeerd?
2) Al de diskette eens geprobeerd in een ander station?

:)

Dat kan heel goed aan een kapoette drive liggen. Gelukkig kosten die geen drol meer dus zou ik er een nieuwe inzetten.

Geplaatst door Raymond Bos
Dat kan heel goed aan een kapoette drive liggen. Gelukkig kosten die geen drol meer dus zou ik er een nieuwe inzetten.

Kvind dat een beetje te makkelijk gedacht.. "Geen drol" is nog altijd €15 ofzo en dat is dik 30 gulden :(. Als ik ervoor zou kunnen zorgen dat dat ding het weer deed dan deed ik dat. Nou heb ik toevallig nog een 3,5"drive liggen maar dat heeft niet iedereen natuurlijk.

Tja, ik spreek uit ervaring. Ik heb het zelfde probleempje gehad vandaar. En wat koop je tegenwoordig nou nog voor 15,- ?? Nou ja, ,ik kan me voorstellen dat het voor sommige toch nog een hoop geld is mischien.

Geplaatst door Raymond Bos
En wat koop je tegenwoordig nou nog voor 15,- ?? Nou ja, ,ik kan me voorstellen dat het voor sommige toch nog een hoop geld is mischien.

Daarvoor koop je ruim twee diskette drives :D
http://www1.partshop.nl/default.php?cPath=9_11&osCsid=1d5cd184f77a52a8d7f32aaf40b6c668

Maar om even terug te komen op het probleem station, zit er niet erg veel vuil/stof in de drive, dat is de meest voorkomende oorzaak van niet werkende diskette stations. Schoonblazen met een busje perslucht doet meestal wonderen.

:S Ik heb dat probleem met al mijn diskettes (tenminste, een groot deel ervan, ik heb geen tijd genoeg om ze ALLEMAAL te testen :P).

Die diskettedrives kun je gewoon kopen voor 9 euro, dat is niks.

Mijn busje Dust Off is leeg maar ik kan me wel herinneren dat de floppydrive daar de oorzaak van was ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan