Diskette Formatteren met DriveSpace?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AquaDiGio

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
"Formatteren"
Dit is een gecomprimeerde schijf. Gebruik DriveSpace om de schijf te formatteren als deze schijf met DoubleSpace of DriveSpace gecomprimeerd is. Gebruik in andere gevallen het bijbehorende comprimeringsprogramma om de schijf te formatteren.

Ik krijg deze melding als ik de diskette wil gaan lezen, waar volgens mij belangrijke bestanden op staan.
Waar vind ik "DriveSpace" en wat is er bij mij het probleem?

Zo zie je maar weer... verder kijken dan je neus lang is :D
Heb het programma DriveSpace 3 op m'n PC gevonden en waarempel nu ook het bestand dat op de diskette stond.
De capaciteit van de diskette is 1,90MB. Dit verbaast mij want normaal is die toch veel kleiner?

Wat is nu het beste om te doen zodat ik dit schijfje op elke PC vlekkeloos kan gebruiken?

Nu kan ik op de normale manier formatteren zonder dat hij een hoststation aanmaakt.
Volgende probleem is is dat als ik nu werkelijk met formatteren wil beginnen hij na een tijdje zegt

"Windows kan deze schijf niet formatteren omdat de geselecteerde capaciteit ongeldig is voor deze schijf, of omdat deze schijf is beschadigd en mogelijk vervangen dient te worden."

Normaal gesproken is de capaciteit van een diskette 1,44 Mb. Maar door middel van compressie kan je er meer op opslaan. Zorg dat je eerst de diskette leegmaakt, dan de compressie er vanaf haalt en dan eventueel formatteert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan