Diskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisgeerdink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 mei 2002
Een kennis van mij heeft een groot probleem. Hij heeft een belangrijk bestand op diskette staan, maar nu krijgt hij steeds de foutmelding:

A:/ is niet toegankelijk. Het schrijfmedium kan niet worden herkend. Mogelijk is de schijf niet geformatteerd.

Kan hij het bestand nog redden?

Zelfde foutmelding...

Er is geen of een niet juist geformatteerde schijf geplaatst of dit station is vergrendeld. Controleer of er een juist geformatteerde schijf is geplaatst of wacht tot het station ontgrendeld is en probeer het opnieuw.

Laatst bewerkt:
Start-Afsluiten en dan voor Opnieuw opstarten in DOS-mode ofzo kiezen.

Eenmaal in DOS, typ scandisk a:

De diskette is zeer waarschijnlijk beschadigd.

Mocht scandisk nog werken (waar ik helaas niet vanuit ga) voer dan de opvlakte controle uit. Misschien dat dat nog een oplossing bied. Ga er maar voor 99% vanuit dat je de diskette niet meer kunt gebruiken.

Mischien een dom antwoord maar ik zeg het tog :D

Heb je het al geprobeerd om de diskette op een andere computer te openen ??? Want op het forum staan ook problemen zoals dit alleen dan bij elke diskette dezelfde foutmelding

Probeer Badcopy eens. Ik heb ook een keer problemen gehad met een foute diskette, en met badcopy, heb ik de meeste files kunnen redden.

Geplaatst door sandrovp
Probeer Badcopy eens. Ik heb ook een keer problemen gehad met een foute diskette, en met badcopy, heb ik de meeste files kunnen redden.

Wil je ook even de download vermelden ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan