Diskettestation geeft rare foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Berichten
379
als ik een diskette wil lezen zegt ie: diskette is niet geformatteerd. Wilt u dit nu doen?
Als ik de diskette dan wil formatteren, zegt ie: kan niet formatteren.
Ook bij andere diskettes geeft ie dit probleem.
Ik heb een nieuw diskettestation gekocht, maar hier geeft ie dezelfde melding.
Ook vreemd is dat als ik een diskette in het station heb gehad en dan op een andere pc de diskette lees, hij dezelfde melding geeft. Het lijkt er dus op dat de diskette iedere keer wordt beschadigd.

Waar kan dit aan liggen? Virus? Controller?
 
Zit de FDD op de goede aansluiting, dus na de twist?
 
nee schuifje zit goed, maar dan zou er ook een melding komen van: schijf is beveiligd tegen schermen. Nu zegt ie dat windows de schijf niet kan formatteren. Lijkt me eerder een software fout.

Sorry, FDD of twist zegt me helemaal niks.
 
Diskette is beschadigd. Zo simpel is et, maar of dit elke keer door et diskettestation komt.......

Om er zeker van te zijn dat et niet aan et diskettestation ligt, kan je een diskette pakken die je ook probeert te formateren. (moet geen belangrijke dingen op staan!)

Probeer anders es in de Veilige Modus de diskette te formateren.
 
als ik een diskette op een andere pc formatteer en dan op mijn pc open, zegt ie dat de diskette niet geformatteerd is. Als ik hem dan probeer te formatteren, werkt dat niet.
Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd een diskette te formatteren, maar op een of andere manier leest ie de diskettes niet of kan ie hem niet 'pakken'.
 
Staat ih BIOS ook alles goed? Zoals bijv write protected ed
 
ik heb niks veranderd in de bios, of past de pc soms de bios automatisch aan?
 
Ik heb dit probleem nu ook.
Ik heb een W95 pc.
Als ik een diskette wil lezen krijg ik dat bericht.
Ik heb het geprobeerd met meerdere diskettes (ook na formattering), meerdere diskettedrives en meerdere moederborden, maar telkens hetzelfde probleem.

In BIOS zie ik geen instelling waaraan dit zou kunnen liggen.

Wie weet raad? :(
 
De floppy drive doet het ook niet onder MS DOS? Verwijder de floppydrive uit apparaartbeheer en start opnieuw op. Als dat geen soelaas biedt, start op in veilige modus en kijk of er in apparaatbeheer geen meerdere floppydrives zijn.

Mogelijk is het bestand HSFLOP.PDR corrupt (staat in de map C:\WINDOWS\SYSTEM\IOSUBSYS\).

Hernoem het en extract een nieuwe kopie van de CD. Uitleg.

Groetjes,
Bennie
 
droersch,

1e vraag:
Heb je ook toevallig diskettes geprobeerd van een andere doosje, dus van een andere merk?

2e vraag:
En heb je uitgebreide format genomen of de snelle format?
 
Hallo

Uiteraard dient de drive korrekt te zijn ingesteld in de b.i.o.s.

1. 44MB 3 1/2 inch.

De flatcable dient ook korrekt te zijn aangesloten , een duidelijke visuele induikatie van een verkeerd aangesloten flatcable , is een f.d.d. led die permanent oplicht .

De drive wist dan permanent elke ingevoerde disk , write protected of niet ....

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan