Diskettestation herkent niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Hoi allemaal !!

Ik heb net een nieuw diskettestation in mn computer gezet, deze wordt herkent door windows xp.
Alleen zien de drive niet dat er een diskette inzit.
Ook de boodschap als je de computer opstart, die zegt dat er geen systeemdiskette inzit, komt niet.

HELP !!

misschien de stekker omdraaien.

pe.

Nee, als ik de stekker omdraai krijg ik bij het opstarten een floppy failure...

oke.

als je probeerd op te starten vanaf de floppy , check dan even de opstart volgorde in de bios.

zoiets als a / cdrom / c

pe.

de boodschap als je de computer opstart, die zegt dat er geen systeemdiskette inzit, komt niet

die boodschap krijg je als je probeerd op te starten vanaf floppy met een foute diskette.

als in de bios ( del tijdens opstarten ) de bootsequence verkeerd staat wordt de floppy niet benaderd bij het starten van de computer en krijg je die melding niet.

als je wel floppy's kan lezen binnen windows zit het dus in de bios.

pe.

Mijn floppy staat gewoon goed in de bios.

En windows herkent mijn floppy drive wel, maar ziet niet dat er een diskette inzit...

dan weet ik het verder niet.

zal misschien defect zijn.

pe.

Nee, lijkt me ook niet: drive is net nieuw...

In ieder geval bedankt !

Iemand anders nog ideeen?

Dannyboy, het is niet omdat je een nieuw diskettestation hebt gekocht dat dit niet defect kan zijn. Test het eens op een andere pc?

Eh, is er geen andere manier om dat te checken, ik heb hier geen andere pc bij de hand...

Scant je DD wel als je opstart? Dus als je wèl een systeemflop erin stopt dat het progje gaat lopen?

Ik heb al een oplossing gevonden: buiten de computerkast deed het station het wel, maar erbinnen niet, dus toen heb ik het diskettestation niet helemaal voor tegen de kast aangebouwd, maar iets naar achter.

Weird, maar ja, hij doet het weer...

En wat is btw een DD?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan