diskettestation inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marrie

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
In mijn nieuwe Medion-computer zit geen diskettestation. Dus heb ik er vanavond een (oude) ingebouwd in de verwachting dat het systeem deze vanzelf zou vinden bij het opnieuw opstarten. Niet dus.
Hoe vertel ik de computer dat er een diskettestation inzet en dat hij die moet weergeven/gebruiken?

Heb je alles wel goed aangesloten
en zit de flatcable wel na de draai en niet voor de draai aangesloten op de drive

Misschien moet je ook wat veranderen in de bios

xp hoort die automatisch te herkennen dus het lijkt erop dat de kabel verkeerd zit.

Floppy

Als je de flatcable verkeerd om hebt aangesloten blijft het lampje van het diskette station branden.

Als dat het geval is dan weet je zeker dat de kabel verkeerd om zit.

Suc6

Kijk eens in het Bios of de floppy drive wel ingeschakeld is.

Bedankt !

Jullie berichten lezend moet ik de kabel wel verkeerd om ingestoken hebben. Lampje van het station brandt inderdaad continu. Ik zal morgen de boel omdraaien.

Toch vreemd want ik meen toch zeker de kabel ingestoken te hebben zoals in de andere computer.
Alhoewel; wel in het station zelf. Maar ook in het moederbord? Dat maakt ook uit begrijp ik?

Als je goed op het moederbord kijkt dan zou je duidelijk pin 1 moeten kunnen herkennen op/bij de aansluiting.
Het rode draadje op de kabel hoort op pin 1.

Kijk ook even in bios dat de juiste floppy drive staat ingesteld: 1.44 mb. Hij staat vaak op 2.88 of wat dan ook.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan