Diskettestation, niet normaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

KurtVanHulle

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Heb pc uit elkaar gehaald en natuurlijk terug in elkaar. Alles werkt prima, behalve het diskettestation. Die is aangesloten zoals altijd; van de voeding naar de HDD en dat kleine dingetje in het disk.stat. Flat-cable ligt ook goed want ik krijg contact. Vanaf het aanzetten van de pc brandt het lichtje, tot ie weer uitgaat. In de BIOS is hij ingesteld als 3.5 inch en in Windows geeft hij hem weer als 5.5 inch. Heb al geprobeerd om Floppy A uit te schakelen en Floppy B 3.5 inch mee te geven, dan geeft Windows 'em correct weer maar krijg ik geen toegang. Kortom, ik heb alle combinaties in BIOS geprobeerd.

Je krijgt contact zeg je, dus je kan een diskette lezen die erin zit?

Kijk even of de flatkabel wel goed zit, misschien heb je hem verkeerd omgedraaid zitten. Kan me herinneren dat dan het lampje blijft branden.

Heb flatcable alle kanten op gedraaid. Wil niet werken.
Heb wel gemerkt dat in de aansluiting een paar tandjes geplooid zitten. Zal es proberen met een ander station.

Controleer ook ff de flat-cable op je mobo.

groet speedtouch

Doet weer niets. Of het lampje brandt niet, of het brandt de hele tijd. Nu weet de pc me ook te vertellen als de drive niet goed aangesloten is.
In BIOS staat zoiets als *Floppy Swap en *Floppy Seek. Staan die en- of disabled?

Heb nu alle instellingen geprobeerd, kabels zitten goed (roze rand). In Apparaatbeheer werkt apparaat correct, dus vindt disc drive wel degelijk. Kan alleen geen diskette lezen; Station A: niet gereed "Nogmaals" of "Annuleren". En dat verdomde lampje brandt nog steeds de hele tijd. :mad:

Hallo

Tja , f.d.d. lampje die niet uitgaat , is een verkeerd om aan gesloten flatcable , of en gesneuvelde f.d.d. controller , door een te lang verkeerd aangesloten flatcable.....

Check eens pin 1 op m.b. en diskdrive ...

Peter

Wel, de kabels zitten nu allemaal goed, als ik in Apparaatbeheer "Vernieuwen" doe maakt de fdd geluid (bij het opstarten ook). Het lampje brandt niet meer en Win kan nog steeds het station niet lezen; "A: niet klaar..."

Btw: pin 1?

Laatst bewerkt:
heb nwe kabels en nwe fdd geprobeerd. Aansluiting op mobo zal wel kapot zijn. :( De tijd is rijp voor een nieuw systeempje.

Hallo

Ja , pin 1

De flatcable is altijd gemerkt , d.m.v. een gekleurde ader .

Die zou , indien korrekt aangesloten , verbonden dienen te zijn op pin 1 v/h motherboard en de betrokken drive.

Let wel , sommige flatcables zijn voorzien van "slotjes" , om verkeerd aansluiten te voorkomen , maar die worden zeldzaam (drukken v/d kostprijs...)

Maar , zoals reeds eerder gepost , een te lang verkeerd aangesloten flatcable , kan de betrokken stuurelektronika doen sneuvelen , omdat er stuursignalen naar de massa gaan , i.p.v. naar de korrekte , voorziene pinnetjes v/d drive...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan