Diskettestation via seriële poort ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

musebliss

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2001
Ik heb deze toughbook voor mijn werk en deze was deze week gecrasht zodat ik terug naar firma moest, (2 uur van mijn vrije tijd :( )
Deze werd in een speciale voet geplaatst en zo werd een image terug geplaatst.
Bestaat dit, een diskettestation om aan te sluiten via seriële poort, zodat ik thuis eventueel zelf die image kan terug zetten van andere pc in netwerk ?

Jazeker, er bestaan externe diskette stations. Maar wist je dat je van een opstartdiskette ook heel makkelijk een opstartcd kan maken? Dan heb je nergens een diskette station voor nodig :)

Ik heb even snel gekeken en zag een aantal externe diskette station's hier staan.. wel USB maar misschien staan er ook wel seriele uitvoeringen . > klik

Geplaatst door BrEeZeR
Jazeker, er bestaan externe diskette stations. Maar wist je dat je van een opstartdiskette ook heel makkelijk een opstartcd kan maken? Dan heb je nergens een diskette station voor nodig :)

Dan moet het uiteraard ook via seriele poort gaan want bij deze laptop is geen cd speler bij. Bestaat dit ook ?

Serieële verbindingen worden daarvoor niet gebruikt, die zijn veel te traag. USB is een veel betere optie. Zowel diskettestations als CD-romspelers zijn er in USB-versies.

Mmm, USB is trouwens ook een serieële verbinding, maar wel anders dan de COM-poorten. USB is dus veel sneller.

Hallo

Harde schijven , of c.d. lezers die werken via de parrallele poort , zijn sneller te installeren/uninstalleren en relatief goedkoop , zeker indien een u.s.b. poort niet voorhanden is.

De rs232 poort , is voor hedendaagse relatief grote "files " veeel te traag.

Een eventueel pcmcia netwerkkaart , is een andere mogelijkheid...

peter

Een apparaat dat je aansluit via USB poort (om toch te kunnen opstarten bij crash) werkt toch niet als je alleen opstart met opstartdiskette of heb ik het verkeerd ?

Er zijn moederbordjes die het opstarten vanaf een USB-apparaat ondersteunen. Hiervoor moet je dus even kijken of dit bij jou het geval is.

Geplaatst door Tiborv
Er zijn moederbordjes die het opstarten vanaf een USB-apparaat ondersteunen. Hiervoor moet je dus even kijken of dit bij jou het geval is.
Nee, is niet bij mij het geval :(
Dus toch nog even de vraag : Bestaat er een diskettestation via seriele poort ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan