diskettestation

Status
Niet open voor verdere reacties.

riri1601

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
er schijnt ergens iets fout te gaan met mijn diskettestation,want alles staat juist ingesteld in de bios,computer kan ook opstarten van diskette,maar als ik probeer van via mijn computer naar het diskettestation te gaan,krijg ik de volgende melding:
diskette in station a is niet geformatteerd.nu formatteren?als ik dan op ja klik,krijg ik wel het scherm voor het formatteren,maar voor de rest doet hij niks.na geruime tijd krijg ik dan de melding dat de diskette niet kan geformatteerd worden.grootte van de diskette zou niet kloppen of diskette is,mogelijk,beschadigd.heb al nieuwe kabel geplaatst en voedingskabel verwisseld.ook nieuwe diskettes geprobeerd en diskettes die in andere pc's wel werken.heb ook reeds ander,wel werkend in een andere pc,diskettestation geprobeerd.zelfde resultaat.
wie weet er een oplossing.

staat je diskette station goed ingesteld in de bios op 1,44 mb

in bios staat alles goed ingesteld.heb pc laten opstarten van diskette met opstartdiskette van windows me.
zie vorig bericht aub

dan kan ik je ook niet meer verder helpen,ik zou eens een andere disk inbouwen

heb ik ook al geprobeerd.geeft hetzelfde resultaat.
is er dan echt niemand die mij verder kan helpen????

Hardware OK

Jou probleem zit hem blijkbaar niet in je hardware, want hij boot van diskette en ik maak me sterk dat als je je opstart diskette gebruikt je ook in Dos kan formatteren.

Probeer dat maar eens.

Als dat waar is lijkt het er op dat 98 je diskette niet kan lezen.

Mogelijke oorzaken:

Virussen, scannen
Poledit, toegang tot a: weer vrijgeven.
Panne van 98, opnieuw instaleren.

Eric.

ik gebruik nu windows ME.heb het ook al geprobeerd met w98se en windows xp.
probleem blijft hetzelfde.
wat bedoel je met poledit?
ga nu eerst eens laten scannen op virussen.

Hallo Riri1601

Heb je al geprobeerd in dos te starten en te formateren.
(opstart diskette of [F8] tijdens opstart)

Poledit is een programma dat op je CD is te vinden en waarmee je de toegang tot programma onderdelen kunt blokkeren.

Wel voorzichtig mee zijn, want je kunt ook jezelf toegang ontzeggen en dan kan alleen een volledig nieuwe installatie uitkomst bieden, of je moet met Ghost eerst een img maken.

Bij opnieuw instaleren in de zelfde map neemt hij nl. de instellingen van Poledit weer mee.

Succes.

P.S. bedoel je dat op die machine zowel 98 als XP niet in staat zijn de diskette te lezen. Heb je dualboot ??

eender welke windows dat ik erop zet,bij geen enkele werkt het diskettestation.wat bedoel je met dualboot?de opstartdiskette die ik gebruik is
die van windows me.
als ik een diskette heb geformatteerd op een andere computer en steek ze dan in deze,krijg ik nog de melding dat de diskette niet is geformatteerd,alhoewel dat wel het geval is.
vieze dinges allemaal!

Dual boot is de moglijkheid van Windows om zowel 98 als Win2k en/of XP + herstelconsole op een machine te draaien.

Ik vind je probleem nog niet helder.

Je zegt dat hij van Flop kan opstarten, maar kun je nu wel of niet in DOS formateren.

Je hebt niet toevallig een van die moederborden waarbij je de flop op een Japanse standaad kan zetten.

Tik anders eens in wat je in het Bios allemaal hebt staan m.b.t. de flop,
Dus floppy disk controler, formaat en dergelijke.

Eric.

mijn diskettestation staat in de bios ingesteld op 1,44mb,station a,zoals hij altijd heeft gestaan.
als ik opstart van een bootdiskette kan ik normaal formatteren.alleen als de computer opgestart is en ik via mijn computer,mijn diskettestation aanklik krijg ik die ambetante meldingen en doet hij niks meer!

Floppy hij geen goesting

Wat er mis is weet ik nog niet, maar ik probeer het nog een keer.:confused:

Als je in het bios de mogelijkheid hebt om Fdd 3 mode support in te schakelen, zet dat dan op disable.

Het zou ook aan je geheugen instelligen kunnen liggen, Dos gaat wat basaler met geheugen om (geen fratsen, dat scheelt).:rolleyes:

Heb je al eens in apparaatbeheer gekeken bij je diskette station. Zegt hij dit apparaat werkt correct en bij bronnen geen conflict ?

En tot slot wat bedoelt een belg met ambetant, is dat een verbastering van het frans embêtant (vervelend,rot).

Let me know,:thumb:

Eric.

kan in de bios niet instellen wat je vraagt.systeem geeft geen fouten.apparaat werkt correct.geen conflikten.
ambetant betekent in belgie vervelend.
sorru,maar ben soms vergheten dat ik met nederlanders aan het praten ben.ben van plan van een nieuw diskettestation te gaan halen en zal dan wel zien wat de uitkomst is.
hou u verder op de hoogte.

Nieuw diskette station?

De vraag is of dat gaat helpen.

Een Diskdrive die werkt onder DOS zou het in Windows ook moeten doen.

Vraag een: heeft hij het vroeger wel gedaan.
Als JA, sinds wanneer niet meer, denk aan bios geflashed, software geïnstaleerd etc.
Mogelijke oplossing Win98 opnieuw installeren in een andere map. Niet in dezelfde want dan neemt hij ook fouten weer mee. Eventueel eerst Bios terug zetten.

Als Nee: Bios updaten.

Vraag twee: wat voor moederbord heb je.

Let me know,

Eric.

diskettestation heeft vroeger altijd gewerkt.heb nu pas vernomen van vorige gebruiker dat er een bios flash is gebeurt en dat de computer sindsdien raar doet.bij opstarten kan men kiezen tussen f1 voor bios setup en f2 loading default setup.kiest men f1 en probeert terug op te starten,doet hij niets meer.eerst bios clearen.bij opstarten via f2,start hij normaal op,maar is de klok weg.
het moederbord is:ECS K7SOM+ met 1400+ processor.

Klok is weg ??

Wat bedoel je met de klok is rebbie debbie.

Heb je nog een backup van de oude Bios, want defaults geeft niet je oude bios terug.

Mogelijk kan je hem nog downloaden.

Heb nog niet meegemaakt dat een nieuw bios het niet deed, wel dat mensen een verkeerd bios downloaden, waardoor alles in de soep loopt.

Let dus op dat je het bios vind dat bij jouw bord hoort.

Succes,

Eric.

Let op er zijn verschillende K7SOM+ borden zie
http://www.ecsusa.com/downloads/bios.html

Laatst bewerkt:
geen backup ter beschikking.
elke keer stel ik datum en tijd terug in,maar als ik de computer terug opstart staat de klok op 00.00 en de datum op 23 augustus 2003.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan