Diskettestation

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fonzi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fonzi

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2004
Iets eigenaardigs dat enkele weken geleden begon.
Mijn diskettestation produceert een luid grommend geluid bij het opstarten en afsluiten van mijn computer (gedurende een tiental seconden)
Het is alsof hij naar gegevens op een diskette vraagt.
In de opstartmap is niets aanwezig dat eventueel naar A:\ verwijst.
Wie weet raad?

Misschien de virusscanner die tijdens het opstarten en afsluiten de aanwzigheid van een floppy probeert te detecteren?

Kijk even in je BIOS naar de Boot Sequence.
Die staat waarschijnlijk op A,C,CDROM maar kan beter op C,A,CDROM staan.....

Geplaatst door DarkZen
Misschien de virusscanner die tijdens het opstarten en afsluiten de aanwzigheid van een floppy probeert te detecteren?

Dat is meestal de oorzaak ja, heb ik ook vaker.

Beste Raymond Bos,
Ik ben technisch niet zo'n kei. Hoe ga ik naar mijn Bios en naar Boot Sequence en VS?

VS is virusscanner!! Welke heb je?
Hoe je in je BIOS kan komen verschilt per PC maar meestal door tijdens het opstarten op F8 te drukken een aantal keer. Maar als je nog nooit in je BIOS bent geweest dan raad ik je af daarin te gaan knoeien.

Geplaatst door Raymond Bos
VS is virusscanner!! Welke heb je?
Hoe je in je BIOS kan komen verschilt per PC maar meestal door tijdens het opstarten op F8 te drukken een aantal keer. Maar als je nog nooit in je BIOS bent geweest dan raad ik je af daarin te gaan knoeien.

F8? Wat dacht je van de DEL toets? ;)

Dat de virusscanner je floppy controleert tijdens het opstarten/afsluiten kun je bij Norton Antivirus uitzetten door naar Opties > Auto Protect > Geavanceerd te gaan en het daar uit te vinken.

Beste Smartguy,
Ik ben inderdaad bij Norton Antivirus gegaan naar Opties > Auto Protect > Geavanceerd en daar uitgevinkt .
Resultaat : Bij het uitschakelen van de pc: geen geluiden meer in het diskettestation!!!
Bij het aanzetten: nog twee korte kraakjes.

Die twee korte kraakjes moet je dan maar voor lief nemen anders moet je echt je BIOS in.:thumb:

Laatst bewerkt:
Nogmaals hartelijk dank aan Raymond Bos en Smartguy voor het efficiënt advies!!!!
Tot nog eens bij een volgend probleem!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan