Diskettestation

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swifty

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2004
Ik heb een raar probleem met men diskettestation.
Als ik naar deze computer ga kan hij het station vinden maar als ik er een diskette insteek vraagt hij om een andere diskette of medium te plaatsen.
Het diskettestation is nieuw omdat ik eerst dacht dat men oude kapot was.
Ik zou hem echt moeten kunnen gebruiken want ik heb een sata schijf aangeschaft en zou deze willen gebruiken om windows op te installeren.
Windows zou achter die diskette vragen om de raid drivers te installeren tijdens te installatie.

Wat nu?

Ik gebruik windows xp.
Moederbord is een msi kt8neo
Cpu 3000 xp amd
DDR ram 2 gig

Kabels wel goed aangesloten op je diskette station flatkabel misschien verkeerd om rode draar moet op aansluitpunt 1

Ik ga dit ff nakijken of dat het probleem is.
Maar zit er geen uitsparing aan die flat kabel zodat je hem zeker niet verkeerd kan inpluggen?
Lampje van mijn diskettestation blijft wel branden.

Als je lampje blijft branden dan mag je er wel vanuit gaan dat het aan de kabel ligt. Probeer alle mogelijkheden ;)

dan heb je de flat kabel fout aangesloten je moet goed op letten dat de rode gemarkeerde draar op aansluit punt 1 komt dit geld voor de connector achter in de floppy en het moederbord

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aansluiten van de floppy drive
Je kunt de kabels als volgd aansluiten op de floppydrive, je heb twee kabels nodig een platte kabel en een stroomkabel (een kleine). Eerst doe je de stroomkabel in de floppydrive (deze past er slechts op 1 manier op). Hierna doe je de platte kabel erin (je gebruikt hiervoor de laatste aansluiting op de kabel). Voor de platte kabel geldt meestal dat de rode pin/draad (pin 1) richting de stroomkabel moet(wanneer dit niet het geval is raadpleeg de handleiding of aangegeven instructies op het apparaat). Sluit nu de platte kabel aan op het moederbord hierbij moet de rode draad meestal in de zelfde richting als de rode draden van de andere kabels(zo niet raadpleeg de handleiding van je moederbord).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan