Op het moment dat je je geheugen timings gaat aanpassen, is dat net als bv je fsb aanpassen, dat noemt men overklokken.
Je zegt zelf vaak een goede instelling, maar niet de ideale, het kan sneller.
Tuurlijk, je systeem kan altijd sneller, maar hoe je het ook draait het is overklokken, dus als je bv gewoon opstart in bv jumperfreemode en gewoon de standaard bios instellingen gebruikt, op welk punt is dat langzaam, en is dat zo erg dat je dan geen cmos reset kan doen?
Ik heb ook een amd, moederbord staat gewoon met standaard instellingen, en de fsb staat gewoon op 133mhz, simpelweg om de fsb van 266mhz van mijn amd xp2000.
Dus je hoeft helemaal niks te doen als je het systeem op auto laat, je moederbord pakt dan automatisch de beste instellingen.
Em als ik het goed begijp dat als marcel nooit in zijn bios heeft gezeten, hij dan geen zorgen hoeft te maken om zijn instellingen, daar ik absoluut weet dat zijn instellingen dan al zowieso op standaard staan.
Dus nogmaals wat maakt een cmos reset uit, behalve dat het ergens een mankement kan verhelpen.
verder met tegenstrijdig bedoelde ik wat je vermelde in deze:
De pc zal het ongetwijfeld nog doen na een cmos clear (natuurlijk want anders zou je hem na opbouwen nooit aan de praat krijgen) maar de pc zal toch niet helemaal meer optimaal draaien.
1: Je hebt een nieuw sbo, de instellingen daarin zijn hetzelfde als waneer je cmos clear doet.
2: dus de snelheid van je sbo met cmos clear is dan net zo snel als waneer je net een nieuwe sbo plaatst.
Wat mij vreemd overkomt, is dat je zegt dat als je een nieuwe sbo aanschaft die de standaard instellingen heeft, dat je sbo goed loopt.
Maar als je cmos reset doet, die dan wederom dezelfde instellingen weergeeft alsof je weer een nieuwe sbo heb, dat maakt je sbo langzaam????
Het was bovenstaande quote wat mij verwarde op basis van mijn eigen ervaring.
Na een systeemherstel doet het station het (dus oude stuurprogramma staat terug) maar na een herstart is het diskette station weer verdwenen, dus toch weer fout stuurprogramma geladen. Het lijkt mij hier dus een sofware fout die niets met de bios te maken heeft, immers anders zou een systeemherstel ook niet helpen.
Waarom een software fout.
Hij gebruikt een systeem herstel.
Hoewel ik het betwijfel dat dus zijn systeemherstel corrupt zou zijn.
Het enige is wat ik me nu kan indenken is dat hij geen volledige restore gebruikt.