Hey,
Als deel van routineonderhoud was ik (de vrije ruimte op) een harde schijf aan het defragmenteren met Defraggler. Plotseling crashte de laptop met een blauw scherm en na een reboot toont de monitor allerlei vreemde kleuren, bewegen er streepjes omhoog, splits het zich af en toe in tweeën en verschijnen er soms verticale balken. Mijn eerste idee was dat de videodriver corrupt zou zijn geworden, maar dit is vreemd, omdat:
Specs:
Windows 7 SP1 x86
nVidia 8600M GT
Het lijkt er nu dus zelfs op alsof het probleem daadwerkelijk in de hardware zit. Dit lijkt me alleen niet echt mogelijk indien de defragmentatie de oorzaak zou zijn? Zijn er nog andere opties?
Vriendelijke groeten,
DaPolka
Als deel van routineonderhoud was ik (de vrije ruimte op) een harde schijf aan het defragmenteren met Defraggler. Plotseling crashte de laptop met een blauw scherm en na een reboot toont de monitor allerlei vreemde kleuren, bewegen er streepjes omhoog, splits het zich af en toe in tweeën en verschijnen er soms verticale balken. Mijn eerste idee was dat de videodriver corrupt zou zijn geworden, maar dit is vreemd, omdat:
- nVidia driver deïnstalleren en met de standaard vga-adapter verdergaan lost het probleem niet op. nVidia driver opnieuw installeren ook niet. Ik heb allerlei combinaties geprobeerd (inclusief reboots) en af en toe lijkt het probleem ineens opgelost en doet alles het weer normaal. Na een reboot of iets dergelijks treedt het probleem echter opnieuw op. Het lijkt in elk geval niet alleen maar aan de driver te liggen. (Of aan een component die de drivers gemeenschappelijk hebben.)
- chkdsk en sfc /scannow geven beide aan dat er geen enkel probleem is met de harde schijf.
- In apparaatbeheer wordt ook aangegeven dat er geen problemen zijn met het apparaat.
- De monitor laat ook al vreemde dingen zien in de BIOS.
Specs:
Windows 7 SP1 x86
nVidia 8600M GT
Het lijkt er nu dus zelfs op alsof het probleem daadwerkelijk in de hardware zit. Dit lijkt me alleen niet echt mogelijk indien de defragmentatie de oorzaak zou zijn? Zijn er nog andere opties?
Vriendelijke groeten,
DaPolka
Laatst bewerkt: