Dit apparaat start niet. (Code 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvr

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Berichten
216
Beste

Ik hoop dat mijn vraag in de juiste sectie staat.
Ik heb net een nieuwe pc aan geschaft. Deze pc draait onder Windows 8. Nu wil ik mijn USB --> RS232 gebruiken op mijn computer. Maar het lukt me niet. Bij apparaatstatus staat steeds dit:

Dit apparaat start niet. (Code 10)

Er is een niet-bestaand apparaat opgegeven.



Ik heb de nieuwste driver al geinstaleerd. Was maar tot Windows 7 beschikbaar.

Het gaat om deze converter PCUSB6

Hoe los ik dit op?

Bram
 
a. Het is een Prolific PL-2303 gebaseerde adapter, net zoals de ICIDU USB-to-Serial kabel (C-707607).
b. Zie deze waarschuwing:
Please be warned that counterfeit (fake) PL-2303HX (Chip Rev A) USB to Serial Controller ICs using Prolific's trademark logo, brandname, and device drivers, were being sold in the China market. Counterfeit IC products show exactly the same outside chip markings but generally are of poor quality and causes Windows driver compatibility issues (Yellow Mark Error Code 10). We issue this warning to all our customers and consumers to avoid confusion and false purchase. Prolific prohibits the distribution of any PL-2303 drivers (including download links) without written permission from Prolific.
De ICIDU is in ieder geval een goede variant, want die heb ik zelf (werkend op de Prolific drivers). :)
c. Als het tóch een 'eerlijke' Prolific-variant is: Ik heb de drivers van de website van Prolific gedownload en 1-op-1 naar mijnbestand.nl geupload. Die drivers zijn compatible met alle courante Windows-versies (32-bit en 64-bit), inclusief Windows 8. [PL2303_Prolific_DriverInstaller_v1.8.19.zip]
d. Via Windows Update (en dan niet alleen in de essentiële updates kijken maar ook in de optionele updates) kun je ook drivers voor je adapter geïnstalleerd krijgen. De website van Prolific zegt:
Driver also available via Windows Update (Vista, 7, 8, 8.1). Refer to User Manual.
Inderdaad zijn er courante drivers bij Microsoft zelf te downloaden.
Wellicht is het genoeg om (als er geen drivers geïnstalleerd zouden zijn) "Stuurprogramma installeren" en dan aangeven "Zoeken op Internet" danwel (indien er wel al een driver geïnstalleerd was) "Stuurprogramma bijwerken" en dan aangeven "Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken" te doen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nog nieuws over de resultaten van mijn oplossingen?

Tijs.
 
Sorry voor de late reactie maar het probleem is nog steeds niet verholpen.

Bram
 
Ok, dus je hebt de driver geïnstalleerd die ik had gelinkt, dat is helemaal gelukt, maar je houd een error 10?
Indien ja, dan zou (o.b.v. van het citaat bij b.) mogelijk een foute/nagemaakte chip/ic zijn gebruikt. Bel eens met de leverancier (Velleman?) en vraag na hoe het zit.

Theoretisch zou ook een probleem met je USB poort de reden kunnen zijn. Test die USB poort dus ook met andere apparaten (memory-stick etc.) Treden er dan geen error 10 problemen op met de aangesloten apparaten, dan ligt het (m.i.) aan de kabel zelf (zie eerste paragraaf en citaat uit mijn eerste posting).

Bij (o.a.) MyCom kun je de ICIDU kabel krijgen die ik heb (link). Stel je wilt die uitproberen, spreek dan af met de winkel dat je 'm mag terugbrengen als die (ook) niet werkt. [Overigens geloof ik er wel in dat die het goed doet, gegeven mijn eigen ervaringen ermee.]

Tijs.
 
Ik heb Velleman gecontacteerd en deze gaven als antwoordt dat dit product niet met Windows 8 kan werken. Kan dit wel of zouden zei het gewoon zeggen zodat ik een andere converter koop. echt niet. Is er echt niet aan te doen om deze toch Windows 8 compactiebel te maken?
 
Nu is mijn windows geupdate naar windows 8.1 en nu werkt de convertor weer niet meer. Ook is de knop van vorig stuurprogramma gedisabeld. Hoe kan ik het weer oplossen?
 
Ik heb Velleman gecontacteerd en deze gaven als antwoordt dat dit product niet met Windows 8 kan werken. Kan dit wel of zouden zei het gewoon zeggen zodat ik een andere converter koop. echt niet. Is er echt niet aan te doen om deze toch Windows 8 compactiebel te maken?

Je begrijpt dat ik nu verder geen tijd ga stoppen in je probleem. Ik heb al een alternatief apparaat aangereikt; mogelijk kun je afspreken met je leverancier dat je 'm mag terugbrengen als je 'm niet werkend kunt krijgen onder 8(.1)

Tijs.
 
Dat gaat de leverancier nooit willen doen :p Het is al 2 jaar oud.
 
Ik bedoel dat je een ICIDU nieuw kunt aanschaffen (zie posting 2). Dat is het alternatief waar ik het over had.
Geen idee waarom je nu met iets van 2 jaar oud aankomt.

Tijs
 
Ik ga geen nieuw apparaatje kopen als ik weet dat deze nog werkt.

Ps: Hij heeft gewerkt onder windows 8 maar nu heb ik 8.1
 
Iemand ideeën om deze toch werkend te krijgen onder Windows 8.1?
 
Hey!

Ik heb eerst de driver geïnstalleerd die bij het product stond op de website van ICIDU.
Dan heb ik mijn PC gereboot. Toen kwam er inderdaad ook de code 10 foutmelding bij apparaatbeheer. Ik klikte rechts op het apparaat en dan op het tabblad stuurprogramma's. Dan is de optie vorig stuurprogramma gebruiken wel geactiveerd. Toen ik dit aanklikte werkt het apparaat perfect.

OS: Windows 8.1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan