Dit besturingselement bevat geen object bij Wizard importen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NT0107

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2015
Hallo,

Sinds vorige week heb ik bij het importen van een excel of tekstbestand in Acces (versie 2010) problemen. Als ik het bestand importeer, kom ik in "Wizard werkblad importeren". En dan krijg ik de foutmelding 'dit besturingselement bevat geen object'. Ik werk al jaren met Acces en nooit problemen gehad.

Vorige week heb ik wel in excel een VBA code aangepast ...ik weet niet of dit met elkaar te maken heeft.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Importeren in Access kan alleen op basis van gegevens; welke macro's je ook hebt gemaakt in Excel zullen daar nooit invloed op hebben. Het probleem zit 'm dus ergens in het gegevensbestand. Heb je met andere werkboeken ook problemen?

Bedankt voor je reactie.

Ik heb het ook bij andere werkbladen (zonder makro's). Zelfs bij tekstbestanden. Het vreemde is dat ik deze foutmelding wel op mijn laptop krijg en niet als ik dezelfde handeling (zelfde werkbladen) op mijn desktop doe.

Het lijkt of er ergens een vinkje niet goed staat?

Het kan een installatiefoutje zijn; ik zou eerst een keer de Herstel procedure uitvoeren vanuit een Office applicatie. Of bij de installatie alle opties aanzetten. Maar als het wel heeft gewerkt, dan ligt het niet aan de initiële installatie denk ik.

Dat is inderdaad het vreemde. Het heeft het wel gedaan. Ik ga dan eerst de herstel procedure doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan