Dit moederbord DIMM compatible?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thrillseeker

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Ik wil wat Ram bijsteken, en heb mijn oog laten vallen op 256MB DIMM DDR PC266 CL2.5 OEM
Nu vraag ik mij af of ik zo'n latje kan aansluiten op mijn moederbord.

Ik heb een Luckystar i440BX moederbord, daterend van begin 2000. Ik heb geen flauw idee hoe ik kan controleren of deze die Ram ondersteunt.

Ik vrees van niet, en in dat geval ga ik gaan voor 128MB DIMM SDRAM PC133 OEM of 256MB DIMM SDRAM PC133 32x4 CL3 OEM
Dat zou toch moeten lukken, of niet?

Kan iemand mij helpen?

Mijn computer:

P3 450mhz
128mb ram
13gb hard disk

Jouw i440BX bordje ondersteunt zeker geen DDR geheugen. Je moet gewoon dat onderste geheugen nemen.

DDR-SDRAM past er niet. DIMM is het formaat, er zijn SDRAM-dimmen en DDR-RAM dimmen.

Iemand zei me dat het DIMM formaat ook een probleem zou kunnen vormen, klopt dat?

Jij hebt op dit moment een DIMM in je pc. En vormt dat een probleem? Nee..

Dus dat is gewoon onzin, waarschijnlijk bedoelde dat persoon dat DDR een probleem kan zijn wat het ook zeker is als je moederbord dat niet ondersteunt.

Ik weet eigenlijk niet precies wat ik momenteel in mijn computer heb zitten.

OVer één van die latjes heb ik het volgende gevonden:

Achtung! Dieser Speicher läuft nicht auf älteren Boards wie z.B. BX - erst kompatibel ab KT133A und AMD 761

133MHz-Speicher ist zu praktisch allen PC100-Boards abwärtskompatibel.

Wie is er goed in Duits?? :)

Groetjes

Erm, ik weet niet precies wat ze daar met "Dieser Speicher" bedoelen. Maar volgens mij gaat dat om een bepaald moederbord wat niet met een bepaald merk geheugen kan werken.

Met jou ram gaat het vast wel lukken.

Gewoon een 256 MB PC133 reepje nemen, wel enkel als ie double-sided is, dus als ie aan twee kanten geheugenchips heeft. Anders zal slechts de helft van het geheugen (128 MB) herkend worden. Wat betreft DIMM en SDRAM etc:

<center>DIMM
|
SDRAM
/ \
SDR-SDRAM DDR-SDRAM</center>

In jouw bord past er enkel SDR-SDRAM.. Maar dat is ook SDRAM en dat is ook een DIMM :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan