• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#DIV/0! en waarde cellen incorrect en gegevens van vba formulier a naar b overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnose09

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Ik heb drie vragen die allemaal betrekking hebben op het bijgevoegde bestand:
http://testingtesting.ucoz.com/HELPMIJ101B.xlsm

1) #DIV/0 wordt weergegeven bij het delen door 0 of als er geen waarde in een cel staat. Hoe kan ik voorkomen dat dit gebeurd?
De oplossingen die ik op Google heb gevonden en die MS ophoest geven een foutmelding incorrected formule.
Bv.:
Code:
=IF(ISERROR(K7/L7),"",K7/L7)
. Hoe kan ik ervoor zorgen dat bij een cel waarde van 0 of geen waarde deze foutmelding niet wordt weergegeven? Deze vraag komt voort uit de 'Run-time error 13' die ik krijg als ik de optie Overview gebruik en het artikel 9 oproep.

2) Bij het invoeren van een nieuw artikel ontstaat er een probleem als er cijfers met komma's worden ingevoerd (formulier: UFinvoer) waardoor de getallen als text in een cel komen te staan als deze worden weggeschreven naar tabblad 'data' (vb.; cel M7). Hoe kan ik voorkomen dat er komma's worden gebruikt bij het invoeren in bepaalde textboxen?

3) Als ik het formulier 'Change' invoer, wil ik graag de gegevens weergegeven hebben in het formulier 'overview' als ik op de knop OVERVIEW klik maar deze bevat al code. Is het mogelijk om deze uit te schakelen en tijdelijk te overschrijven met de gegevens uit het formulier 'Change' als zijnde test data zonder dat deze gegevens iets wegschrijven naar een van de 'data' sheets? Zo ja, hoe?

Alvast bedankt.

Misschien kun je een klein voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, plaatsen.

Ik krijg je zip bestand niet geopend.

Waarschijnlijk zal ik het wel niet begrijpen, maar als ik je pop-up wegklik, wordt het bestand afgesloten.

Ik zie in de eerste sheet geen data staan (is dit ook de bedoeling?)

Dat is idd de bedoeling (gebruiker mag niet direct in de sheets muteren maar moet menu structuur gebruiken). Heb die functie nu uitgezet in dit bestand. Bekijk bijlage HELPMIJ101C.xlsm

P.S. Mijn vraag eerste vraag heb ik het antwoord op gevonden. Juiste code is:
Code:
=IFERROR(K7/L7;"0")
0 omdat ik nog meer formules gebruik die refereren naar deze cel en anders het probleem doorschuiven.

Mijn vragen 2 en 3 staan nog wel open.

Laatst bewerkt:
Geen idee hoe ik dit moet toepassen maar toch bedankt voor je antwoord ik ga wel wat anders proberen.

ik bedoel zo iets
Code:
Cells(ERow, 1).Value = Replace(ARTICLE.Value, ",", ";")
zo worden alle komma's door een ";" vervangen

Laatst bewerkt:
bij vraag 3 krijg je zo iets : als je vanuit UserForm2 bvb UserForm1 opent en in UserForm1 staat deze code:
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    If UserForm2.Visible = True Then
        jouw code
    Else
        bestaande code
    End If
End Sub
dan wordt jouw code uitgevoerd en anders de bestaande code

Bedankt voor de voorbeelden. Replace werkt uitstekend!

Voor mijn vraag 3 heb ik iets anders bedacht. Hiervoor heb ik een userform gemaakt waarbij ik twee textboxen een resultaat laat weergeven uit een sheet en een derde moet het bij elkaar optellen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze 3e textbox live blijft updaten/optellen?

Deze code werkt niet:
Code:
Private Sub TESTOVERVIEW2_Change(ByVal Target As Range)
If TESTOVERVIEW2.Visible Then
  TESTOVERVIEW2.TextBox1 = Val(purprice)
  TESTOVERVIEW2.TextBox4 = Val(purdepprice)
  RESULT = Val(TextBox1) + Val(TextBox4)
 End If
End Sub

(TESTOVERVIEW2 = de naam van het userform, purdeprice = de naam van een textbox op het userform die een waarde uit een cel van worksheet weergeeft, RESULT is een label die het totaal moet gaan weergeven)

Mocht niet niet handig zijn dan is een button die gaat rekenen bij indrukken ook een optie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan