• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#DIV/0! in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

N12047

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2015
Hallo allen,

In een bepaalde cel krijg ik met onderstaande formule een #DIV/0! error.
Ik probeer dit weg te krijgen met sumif en sumifs maar het lukt mij niet.
Wat doe ik hiet verkeerd? Ik zie door de bomen het bos niet meer :confused:

Formule is:
Code:
=MAX(0,GETPIVOTDATA("Breakdown Dur.",$QG$48,"Functional Loc.","SA08","Month","January")/GETPIVOTDATA("Functional Loc.",$QG$35,"Functional Loc.","SA08","Month","January"))

Ik gebruik de engelse versie van Excel

Er wordt kennelijk iets gedeeld door 0. En zoals mijn leraar Wiskunde vroeger zei: Delen door nul in onbenul. Je kan het met IFERROR(formule) wegpoetsen, maar als dat niet is wat je wenst beter een voorbeeldbestandje plaatsten aub.

SjonR,

Je hebt helemaal gelijk, delen door nul kan helaas niet.
Maar hier kon ik niet anders.
Ik heb het opgelost in een andere cel dmv

Code:
=IF(ISERROR(QV$105),0,QV$105)

Dank voor het meedenken

kan ook zo
Code:
=ISERROR(MAX(0,GETPIVOTDATA("Breakdown Dur.",$QG$48,"Functional Loc.","SA08","Month","January")/GETPIVOTDATA("Functional Loc.",$QG$35,"Functional Loc.","SA08","Month","January"));0)

@Haije even typootje verbeteren,

met gegevens uit een pivot zou ik Error.Type gebruiken om te checken of het gevraagde überhaupt betstaat #REF! (= type 4)
Anders wordt deze ook weggepoetst door de IFERROR, daarnaast kijken of je deler 0 is en hiernaar handelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan