Div auto height in andere div.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djofvrie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Beste helpers,

Voor een studenten bedrijf ben ik bezig met een website.
De website gaat opzich prima totdat iemand op help klikt in een menu . de tekst wordt buiten mijn div door geschreven. Ik krijg voor geen 1 mogelijkheid de div auto , ik heb al 100% en auto height geprobeerd. ik kom er niet uit.

misschien dat jullie wel een fantastisch idee hebben of dat ik iets totaal over het hoofd zie?

het gaat om withu.nl die is sinds gister online helaas dus met die lelijke fout.

Ik hoor graag wat van jullie :).

ps.
de style.css die in mapje style staat kan een beetje rommelig overkomen :P hebben met meerdere mensen aangewerkt.

Thnx !

1 wijziging:
Code:
...
#content {
    ....
    height:500px // i.p.v. min-height
    ...
}

En 1 toevoeging
Code:
#innercontent-left {
    ...
    overflow-y:auto;
    ...
}

het nadeel is hierbij dat je een scrollbalk in het midden van je pagina krijg

groeten vreugde

Thnx voor de snelle reactie,:) het is een kleine oplossing maar helaas niet helemaal zoals ik het wil hebben. die balk in het midden is inderdaad niet helemaal de bedoeling.

we zien het wel als een redmiddel voor strakjes even, als ik geen andere oplossingen hoor.

geen probleem.

wat je ook kan proberen is de lengte van het middenblok automatisch laten aanpassen aan de lengte van de tekst.

groeten vreugde

Hoi Djofvrie,
Sorry, ik heb niet even een snelle oplossing. Beetje te veel wild-west in de code om te zien wat er precies aan de hand is.
... dat ik iets totaal over het hoofd zie?
  • De html-validator geeft fouten aan.. euh... 106 Errors. :shocked:
  • Eéntje kan al genoeg zijn om een pagina in de war te schoppen, zoals een vergeten </div> ofzo.
  • De css-validator ziet ook ongerechtigheden.
  • Dit vráágt om problemen!
  • De vraag was niet vergeefs...
En als een webpagina onverwachts niet doet wat je wilt ... zie handtekening hieronder. ;)

Succes!
CSShunter

PS:
<div id="banner-skyscraper">dikke test boem boem</div>
Dat vind ik wel een intrigerende tekst. :D

Laatst bewerkt:
  • De html-validator geeft fouten aan.. euh... 106 Errors. :shocked:

Ben het met je eens dat een fout in je webpagina en opmaak je gehele lay-out en look naar de knoppen kan brengen, maar dat hoeft niet altijd aangezien de browsers van tegenwoordig alles opvangt en niet iedere error geldig is. Voorbeeld hiervan is Google NL en Microsoft. De twee grootste ICT bedrijven op dit moment.
Google NL: 37 fouten en 2 warnings...
Microsoft: 466 fouten en 25 warnings

Dus conclusie, je kan het gebruiken als een goede hulp, maar ik zal er niet geheel op vertrouwen aangezien een & teken in de URL van je website gezien wordt als een Big Error :confused:

groeten vreugde

Zitten inderdaad wat foutjes in volgens de validator. maar dat was ook wel te verwachten door het snelle getyp met meerdere mensen tegelijk, om snel deze website online te krijgen:p. maar in ieder geval bedankt voor jullie tijd. de website blijft even zo online. het gaat namelijk om ons mobile applicatie die we zaterdag gaan lanceren op Hoog Catharijne en de hoofd website komt daarna wel weer :)

thx guys :thumb:

Even over de validator, voordat mensen gaan geloven dat je daar niet zoveel aan hebt.
Het is absolute onzin dat álle fouten worden opgevangen door browsers. Was dat maar zo, dan zouden veel mensen hier niet het advies krijgen om maar helemaal opnieuw te beginnen.
Per definitie is elke error geldig. Anders zou het namelijk geen error zijn. 'n Error is per definitie 'n overtreding van de standaard. 'n Ander iets is dat niet elke fout even ernstig is. Maar het vereist veel ervaring om te kunnen beoordelen wat wel en wat niet ernstig is. Die ervaring van gedegen programmeurs mag je wel aanwezig veronderstellen bij Google en Microsoft, maar hier bij de meeste bezoekers van het forum niet.
Daarom is het advies in de regel: zorg dat álle fouten eruit zijn. Overigens kan vrijwel elke fout tot vreemde resultaten leiden of de toegankelijkheid verminderen. Is het niet nu, dan zou het bij 'n volgende versie van 'n browser kunnen zijn. Zoals bijvoorbeeld in het verleden op grote schaal is gebeurd met 'hacks', die plotsklaps in 'n nieuwe versie grote problemen gaven.

Als hier 'n vraag komt over 'n probleem met de lay-out, begin ik vaak met het eruit laten halen van de fouten. Heel vaak is dan het probleem ook gelijk opgelost. Als jij 'n </div> op de verkeerde plaats zet, is er echt geen browser die die fout opvangt.
De gemiddelde gebruiker hier is ook niet goed in staat om in te schatten welke fout wel en welke niet ernstig is. Overigens, nogmaals, vrijwel elke fout kan vervelende, onvoorspelbare gevolgen hebben. Anders dan 'n waarschuwing van de validator, die kan terecht of onterecht zijn, dat moet je van geval tot geval bekijken.

Als je heel goed weet wat je doet, kun je sommige fouten laten zitten. Maar het blijft irritant, want als je je site gaat valideren zie je dan steeds die foutmelding en moet je constant kijken of het om die bekende of 'n andere gaat.

Op eigenlijk elk iets groter (meer dan 'n eenpersoons, zeg maar) forum over sites zie je de meer ervaren mensen vrijwel altijd als eerste advies (bij serieuze problemen) geven: valideer. Dat is niet voor niets.

Laatst bewerkt:
Goed gesproken, Goeroeboeroe! :)
Gisteren tussen het lezen van vreugde van 8:44 en het halen van mijn trein had ik geen tijd voor een reactie; maar coupé-genoten zagen me wel steeds tegen mezelf mompelen. - Intussen staat er "zomaar vanzelf" waar mijn gemompel op neer kwam. Niets aan toe te voegen!

O ja, toch nog iets. Als je in Firefox de add-on HTML-Tidy hebt binnengehaald, zie je de Tidy-validatie meteen bij het bekijken van de broncode. Is erg handig, en Tidy slikt net iets meer dan de html-validator heb ik gemerkt (de door fouten getriggerde andere fouten blijven goeddeels weg). Ook de uitleg is wat begrijpelijker.
Dus ik begin meestal met de Tidy-signalen te corrigeren, vaak is alles dan al opgelost.

Ook heel prettig in Tidy: je kan (via een kolommetjes-klik op "HTML-fouten en waarschuwingen") heel snel de fouten groeperen. Waslijstjes aan incorrecte ampersands in URL's en elders (d.w.z. een & in plaats van een &amp;) kan je dan makkelijk parkeren, om eerst de top-prioriteiten te corrigeren.

Op de HELP/FAQ-pagina van withu.nl komen op deze manier aks urgent naar voren:
line 76 column 5 - Waarschuwing: <style> isn't allowed in <div> elements
line 94 column 3 - Waarschuwing: missing <tr>
line 104 column 5 - Waarschuwing: discarding unexpected </div>
line 155 column 24 - Waarschuwing: missing </a> before <div>
line 158 column 11 - Waarschuwing: discarding unexpected </a>
line 158 column 37 - Waarschuwing: missing </a> before <div>
line 161 column 11 - Waarschuwing: discarding unexpected </a>
line 186 column 1 - Waarschuwing: missing </a> before <h2>
line 186 column 22 - Waarschuwing: inserting implicit <a>
line 186 column 35 - Waarschuwing: discarding unexpected </a>
line 205 column 1 - Waarschuwing: missing </a> before <h2>
line 205 column 21 - Waarschuwing: inserting implicit <a>
line 205 column 39 - Waarschuwing: discarding unexpected </a>
line 230 column 132 - Waarschuwing: <embed> is not approved by W3C
line 241 column 80 - Waarschuwing: <embed> is not approved by W3C
line 241 column 80 - Waarschuwing: <embed> element not empty or not closed
line 277 column 5 - Waarschuwing: missing <li>
line 278 column 5 - Waarschuwing: missing <li>
line 2 column 1 - Waarschuwing: <html> proprietary attribute "style"
line 8 column 1 - Waarschuwing: <script> inserting "type" attribute
line 30 column 5 - Waarschuwing: <script> inserting "type" attribute
line 48 column 5 - Waarschuwing: <script> proprietary attribute "name"
line 48 column 5 - Waarschuwing: <script> inserting "type" attribute
line 76 column 5 - Waarschuwing: <style> inserting "type" attribute
line 227 column 21 - Waarschuwing: <object> attribute "id" has invalid value "banner withu"
line 241 column 22 - Waarschuwing: <div> proprietary attribute "name"
line 254 column 47 - Waarschuwing: <b> anchor "groen" already defined
Als dit opgeschoond is, en als ook de html-code wat netter is gelayout, zal het oplossen van het probleem van de te vroeg eindigende groene background vermoedelijk niet lang hoeven duren.
Aan het werk! ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

[edit]En een klik op een Tidy-opmerking scrollt de broncode erboven naar de regel waar de gevonden fout in zit.[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan