div grote automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

dollo

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2008
hallo,

weet iemand hoe ik twee divjes maak waarvan de grote van de tweede div afhankelijke is van de eerste en andersom (al zal de 2e niet snel groter worden)?
deze twee divjes moeten net als bij een table naast elkaar te staan.

maar het probleem is dat de tweede div later word aangemaakt en via float right ernaast word gezet.
het moet net zo worden zoals bij dit forum gebeurt bij gebruikers gegevens en de info.

ik hoop dat de vraag duidelijk is :)

alvast bedankt :D

Doen ze dat niet automatisch als je de width niet invult? Dan lopen ze over het algemeen door tot aan de rechterkant van het scherm?

Doen ze dat niet automatisch als je de width niet invult? Dan lopen ze over het algemeen door tot aan de rechterkant van het scherm?

maar dan klopt de hight niet altijd :S de widh word dan inderdaad goed gezet.
de height van de eerste div is variabel.

height is een behoorlijk vervelend probleem. Als een element geen height op gekregen heeft dan kunnen child elementen er niet van erven. Dit gaat dus fout:

HTML:
<div>
  <div style="float: left; height: 100%;">A</div>
  <div style="float: left; height: 100%;">B</div>
  <div style="clear: both"></div>
</div>

Wat je wel kunt doen is de opmaak zo aan passen dat het niet uit maakt. Je kunt bijvoorbeeld de buitenste div een border geven en de binnenste niet. Of als je een lijn tussen de twee wilt kun je beide een border geven in het midden en dan zorgen dat de borders over elkaar heen lopen:

HTML:
<div style="border: 1px solid #000000; padding: 0px;">
  <div style="float: left; border-right: 1px solid #000000; padding: 5px">
    A<br />
    B
  </div>
  <div style="float: left; border-left: 1px solid #000000; margin-left: -1px; padding: 5px;">
    C
   </div>
  <div style="clear: both"></div>
</div>

Dit geeft de illusie dat er twee vlakken naast elkaar staan die even hoog zijn. In werkelijkheid is de eerste div hier twee keer zo hoog. Maar het mag ook best andersom.

Verplaatst van PHP naar CSS

Ik heb op mijn website een 3 kolommen layout. die zijn alle 3 even hoog.
Nu kun je dit effect ook nastreven door een bgimage te plaatsen

zie http://www.dicabrio.com

maar ik heb het anders gedaan.

Ik heb 3 kolommen genomen en alle een de volgende properties gegeven.

PHP:
float: left;
margin-bottom:-32767px !important;
padding-bottom:32767px !important;

dit zorgt er voor dat al je float vlakken even langworden in eenzelfde div container

HTML:
<div id="container">
  <div id="el1">test</div>
  <div id="el2">test</div>
</div>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan