Div met properties, zonder inhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymond88

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2010
Net als een nette manier voor het clearen van floats (door overflow: hidden;), wou ik weten of er ook een nette manier/hack is voor lege divs. Heb bijvoorbeeld een divje dat schaduw regelt en dan een hoogte en breedte nodig heeft, maar verder geen inhoud. Hoe los ik dit het beste op?

Kun je niet gewoon width en height instellen? Of is dat niet wat je zoekt?

Je kunt ook een schaduw maken zonder een extra div, nl met dropshadow. Deze code stond op het internet en werkt bij mij prima:
Code:
-moz-box-shadow: 3px 3px 4px #000;
  -webkit-box-shadow: 3px 3px 4px #000;
  box-shadow: 3px 3px 4px #000;
  -ms-filter: "progid:DXImageTransform.Microsoft.Shadow(Strength=4, Direction=135, Color='#000000')";  
  filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.Shadow(Strength=4, Direction=135, Color='#000000');

zet dat gewoon bij de rest van de CSS van de div en klaar:)

Maar zit bijvoorbeeld met de code <div id="blabla"></div> te kijken. Is niet echt netjes dan, wel? Kan inderdaad ook schaduw regelen via CSS, maar het ging me nu even meer om het idee. Toch bedankt voor de input bmtvrr!

Maar zit bijvoorbeeld met de code <div id="blabla"></div> te kijken. Is niet echt netjes dan, wel? Kan inderdaad ook schaduw regelen via CSS, maar het ging me nu even meer om het idee. Toch bedankt voor de input bmtvrr!

graag gedaan:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan