div positionering

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmatteman

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Berichten
287
Hallo,
Ik wil een div positioneren met wat tekst erin, maar dit wil niet lukken. Bijgevoegd een afbeelding van de situatie in firefox. (let niet op de zweedse tekst, gaat nergens over :p).

zoals je ziet is de middelste div wel goed verticaal gepositioneerd, maar als ik in css daarvan de gegevens gebruik en aanpas voor de linker div, lukt het niet. Hij moet onder de header 'links' komen, met zo'n 10 á 20px ruimte ertussen, en de horizontale positionering moet hetzelfde zijn als de header 'links'. any suggestions?
 
oh oeps laat maar, was een dubbele punt vergeten.. faal. topic gesloten
 
ok ander vraagje, ik wil een div block plaatsen naast een andere, gecentreerde div blok. Er moet zo'n 20 px ruimte tussen zitten. Nu is mijn vraag, hoe doe je dat zonder dat op grotere beeldschermen de afstand tussen die twee blokken groter wordt. mijn code voor het linker blok:
Code:
.linkscontainer {
background: url(images/linkscontainer.png);
position: absolute;
width: 200px;
height: 450px;

top: 250px;
left: 220px;
float: left;
}

op mijn 18 inch beeldscherm is de afstand tussen de twee blokken 20 px ofzo, maar op de 22 inch van m'n vader is die veeeel groter. :confused:
 
De code die je voor deze div geeft centreert de div niet, hij zet hem op 'n bepaalde plaats op het scherm. Die plaats is dus afhankelijk van de grootte van het scherm.
't floaten heeft geen zin, want 'n absoluut gepositioneerd element kun je niet floaten.

Als je 'n tweede div ernaast wilt zetten op 'n vaste afstand van 20 px kun je die ook absoluut positioneren. Of je kunt hem naar links floaten tegen die andere div aan en 'n marge aan de linkerkant geven:

Code:
div#ik-moet-op-20-px
{
    float: left;
    margin-left: 20px;
}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan