Div scrollbar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Itstage

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Mijn probleem is als ik in een div gebruik en daarmee een vak maak in de site, dan plaats ik daar tekst in maar dan na een aantal tekst schirjft de browser de tekst eronder of erbuiten.

Hoe plaats ik een scrollbar zodat de tekst gewoon in het vak blijft staan en zodat je door de tekst in het vak kan scrollen?

Itstage zei:
Hoe plaats ik een scrollbar zodat de tekst gewoon in het vak blijft staan en zodat je door de tekst in het vak kan scrollen?
Met overflow: auto; in de style bv:
<div style="width: 200px; height: 100px; overflow: auto;">

De mogelijkheden bij overflow zijn: visible hidden scroll auto

Vr.Gr. Egel.

Dit werkt inderdaad, maar alleen als de DIV in hoogte gefixeerd is. Als de DIV variabel is neemt de BODY scrollbar over. Naar mijn mening een fout in de layout-manger. Er zou eem CSS style parameter waarde height=remainder moeten zijn, die aangeeft dat de hoogte van de DIV de waarde is die op het *actuele* moment in het browser beschikbaar is.
Groetjes , Hans Verschoor

Hallo!
ik heb het probleem dat de scrollbar bij firefox anders geplaatst word dan bij de internet explorer. de laatste plaatst de scrollbar binnen de div terwijl firefox deze erbuiten zet. dit zorgt bij firefox voor overlapping. is hier iets aan te doen???
thnx

voor beide verschillende dimensies gebruiken

doe voor de internet explorer een / in de css

bijv.

width: 100px; height: 200px; /width: 90px; /height: 190px;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan