div. spellen stotteren/haperen

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.a.kossen

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
Berichten
9
hallo.
ik heb een p4 1800mhz 256mb 40 gb en een gforce4 128mb ddr
alle drivers zijn geupdate en toch gaan alle spellen na een paar minuten stotteren.
dit duurt ongeveer van 10 sec. tot 2 min.
dan loopt het weer goed voor ongeveer 10 min. en begint het weer van voorafaan.
wie weet wat ik hieraan kan doen
b.v.d

m.kossen
 
Bestand van Windows op de harde schijf waarin data uit het RAM-geheugen die tijdelijk niet nodig is wordt opgeslagen
 
Swap file aanpassen

Ga naar configuratie scherm / systeem / geevanceerd / bij prestaties de knop instellingen klikken / geevanceerd / bij virtueel geheugen wijzigen aanklikken.

De omvang van je SDRAM geheugen is bepalend voor de juiste instelling van je swap file.

Suc6
 
haperen games.

Indien je windows Xp gebruikt is 256 Mb wat aan de krappe kant.

Het zal allemaal wel werken maar als je (ongemerkt) 1 of meerdere toepassing hebt draaien dan kan je systeem geheugen tekort komen.

Dat tekort aan geheugen zal windows naar de HDD schrijven (die veel en veel langzamer is dan het sdram geheugen)

Een goed gedefragmenteerde schijf kan al goed helpen en zelfs vastlopers voorkomen.

Kijk eens of de virusscanner of iets dergelijks spontaan tijdens het gamen begint te lopen en scan je systeem op virussen en spyware.

Je systeem is snel genoeg om de laatste spellen te kunnen draaien dus het is een software probleempje of een verkeerde instelling in je bios.

Evt. kun je nog kijken of daar Bios shadowing en video shadowing hebt uitgeschakeld.

Ik zou de arparture size op 64 Mb laten staan aangezien je maar 256 mb sdram intern hebt.

Suc6
 
Laatst bewerkt:
ik zal even in de bios kijken maar ik draai op win 98 .



bios bekeken en is goed .
 
Laatst bewerkt:
div. spellen sof2.monopoly.hardtruck.max payne .enzovoort

genoeg geheugen. harde schijf bijna leeg.

ik weet het niet hoor!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan