• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

div tabbladeren verbergen met macro ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

kojan007

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2016
Berichten
21
Hallo,

Ik heb een werkmap met 35 tabbladen en die zijn beveiligd met een wachtwoord(wachtwoord is er nu af), en in elke tabblad zit macro's in die weer naar een ander tabblad ga.
Nu is mijn vraag kan ik alle tabbladen onder in de balk verbergen met een Marco (zie blauwe pijl). En dat die niemand kan oproepen en toch dat ik naar elke tabblad toe kan gaan. Het tabblad waar ik naar toe wil mag dan wel zichtbaar zijn ik hoop dat jullie mijn begrijpen.



m.v.g. kojan
 

Bijlagen

  • verbergen.rar
    1,4 MB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Als je de bijlage plaatst, kijkt dan ook even je uitleg na. Daar is geen touw aan vast te knopen.
Gebruik ook juiste benamingen, zoals werkbladen in plaats van bladzijdes.
 
Je kan gebruik maken van de windows gebruikersnaam om de gebrekkige beveiliging van Excel te sturen.

Code:
Sub VenA()
MsgBox Environ("username")
End Sub
 
Als je de bijlage plaatst, kijkt dan ook even je uitleg na. Daar is geen touw aan vast te knopen.
Gebruik ook juiste benamingen, zoals werkbladen in plaats van bladzijdes.
Sorry heb de tekst aangepast en ik hoop dat je het nu wel begrijpt
 
Wat je wilt kan ook wel, maar dat kan het beste worden getoond in de beloofde bijlage. Heb je ook de optie van VenA bekeken? Daarmee kan je bijvoorbeeld per gebruiker bepalen welke werkbladen zichtbaar zijn.
 
Wat je wilt kan ook wel, maar dat kan het beste worden getoond in de beloofde bijlage. Heb je ook de optie van VenA bekeken? Daarmee kan je bijvoorbeeld per gebruiker bepalen welke werkbladen zichtbaar zijn.
heb hem gezien maar niet wat ik zoek.
 
Het wel of niet tonen van werkbladen zal ergens van afhankelijk moeten zijn. Laat in je voorbeeld document maar zien wat je wilt.
 
Het wel of niet tonen van werkbladen zal ergens van afhankelijk moeten zijn. Laat in je voorbeeld document maar zien wat je wilt.
Als ik in de blad van teams zit wil ik die onderin zien bij de blauwe pijl, en als ik naar performance ga dan wil ik alleen die zien onderin bij de blauwe pijl. maar als ik op de rechter muis klik dan wil ik ze niet zichtbaar kunnen maken.
 
Als je de beveiliging eraf haalt kan je alle werkbladen behalve TEAMS op extra verborgen zetten:
Code:
Sub HideSheets()
    Dim sh As Worksheet
    For Each sh In ThisWorkbook.Sheets
        If sh.Name <> "TEAMS" Then sh.Visible = xlVeryHidden
    Next sh
End Sub

Dan zie je ze dus ook met de rechtermuisknop niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Als je de beveiliging eraf haalt kan je alle werkbladen behalve TEAMS op extra verborgen zetten:
Code:
Sub HideSheets()
    Dim sh As Worksheet
    For Each sh In ThisWorkbook.Sheets
        If sh.Name <> "TEAMS" Then sh.Visible = xlVeryHidden
    Next sh
End Sub

Dan zie je ze dus ook met de rechtermuisknop niet meer.

En waar moet ik deze code dan neer zetten in een module??
 
Wat je wil is niet met 1 routine op te lossen, er moet meer gebeuren. Ik heb een voorbeeld voor je gemaakt. De bijlage heeft 5 werkbladen. Er is er maar 1 zichtbaar. De andere bladen zie je ook niet onder de rechtermuisknop. De benodigde code zit in Module1 en de ThisWorkbook sectie. Dat zou het duidelijk moeten maken.

Met de knopjes ga je naar het gewenste blad. Als je daarna in de tabjes op Blad1 klikt ben je weer op Blad1 en zijn alle andere bladen weer verborgen. Uiteraard kan dat ook met een knopje.

Bekijk bijlage Keuzes.xlsm
 
Wat je wil is niet met 1 routine op te lossen, er moet meer gebeuren. Ik heb een voorbeeld voor je gemaakt. De bijlage heeft 5 werkbladen. Er is er maar 1 zichtbaar. De andere bladen zie je ook niet onder de rechtermuisknop. De benodigde code zit in Module1 en de ThisWorkbook sectie. Dat zou het duidelijk moeten maken.

Met de knopjes ga je naar het gewenste blad. Als je daarna in de tabjes op Blad1 klikt ben je weer op Blad1 en zijn alle andere bladen weer verborgen. Uiteraard kan dat ook met een knopje.

Bekijk bijlage 287201

dankje wel volgens mij is dit hem wat ik zoek ga hem proberen en laat het je weten of het werkt.
 
hij werkt dankje wel edmoor voor je hulp. dan heb ik nog een vraag kan ik nu ook de werkmap beveiligen, dat ze geen andere tabbladeren kunnen bij zetten.
 
In een module
Code:
Public shcount As Integer

In de module van Thisworkbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
  shcount = Sheets.Count
    Call HideSheets
End Sub

en
Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
If Sheets.Count > shcount Then
  With Application
    .DisplayAlerts = False
    ActiveSheet.Delete
    .DisplayAlerts = True
  End With
End If
End Sub
 

Bijlagen

  • Keuzes.xlsb
    23,8 KB · Weergaven: 33
Iets eenvoudiger?
In thisworkbook.
Code:
Private Sub Workbook_NewSheet(ByVal Sh As Object)
Application.DisplayAlerts = False
sh.Delete
Application.DisplayAlerts = True
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Iets eenvoudiger?
In thisworkbook.
Code:
Private Sub Workbook_NewSheet(ByVal Sh As Object)
Application.DisplayAlerts = False
sh.Delete
Application.DisplayAlerts = True
End Sub

dankje wel is ook gelukt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan