Diverse (flikkerende) BSOD

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertvanmarum

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2001
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Intel i7 pc, welke ik een maand geleden heb gekocht.

Gister wilde ik software installeren. Op dat moment kreeg ik een aantal popups van mijn viruscanner. na deze te hebben weggeklikt startte het systeem plotseling opnieuw op. Wederom in windows heb ik een paar sites bezocht maar na 2 min. liep het systeem vast. vervolgens gereset.
Na de reset kreeg ik vlak voordat het bureaublad zou komen een flikkerend BSOD. De melding heb ik helaas niet goed kunnen zien. het systeem startte automatisch opnieuw op. Vervolgens de optie gekregen om op te starten in veilige modus. Dit heb ik gedaan. Eenmaal in veilige modus, wist ik ook niet meer wat ik daar moest, dus maar weer opnieuw opgestart. Vervolgens kreeg ik weer vlak voor bureaublad een BSOD en begon het weer opnieuw. Zo heb ik inmiddels al diverse BSOD gezien. De ene keer flikkerend, de andere keer gewoon blauw. heb in ieder geval de volgende 3 meldingen kunnen waarnemen

1. PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA
2. DRIVER-IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
3. iets met BOOT (2 woorden)

ik heb ook een filmpje gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=sR6Tb3iatl4 BSOD op 0:44 en 1:47

het is dus niet consequent. de ene keer kom ik wel tot op het bureaublad, de andere keer niet. Maar als ik dan op het bureaublad zit en niets doe, krijg ik na verloop toch weer een BSOD. ook wanneer ik dan verkenner oid open, duurt het niet lang of het systeem loopt weer vast.

Kortom: ik snap er niks van! Ik hoop dat jullie me met dit probleem kunnen helpen. ik heb geen idee waar ik zou moeten beginnen. Het gaat trouwens op een Intel i7 860 met ASUS p7h55 moederboard met W7 64bit. Indien je meer info nodig hebt, dan hoor ik het graag.

alvast bedankt voor jullie reacties!

EDIT: wanneer de windows is opgestart gebruikt ie veel geheugen. zonder iets te doen >1,0 GB. Hierdoor gaat het open van IE bijv. ook erg traag.

Laatst bewerkt:
Je hebt normaal starten geprobeerd, je hebt de veilige modus geprobeerd, maar heb je op die pagina met zwarte achtergrond en witte letters, ook al geprobeerd te starten middels de optie :

Windows starten met de laatst bekende en goed werkende............... ?

Daarnaast is systeemherstel uitvoeren naar eergisteren ook een interessante optie.

Ik ben die optie nergens tegen gekomen. Hoe kom ik daar?
Ik heb ook al een systeemherstel geprobeerd, maar zonder resultaat

hmm, als ik tijdens het opstarten op f8 druk, kan ik mn bootdevice kiezen en als ik dan op HDD klik, krijg ik weer de keuze, veilige modus 1,2,3 en normaal opstarten...

Hoi,
dan moet je eens in de handleiding van je pc/laptop kijken welke toets het dan wél is om in de veilige modus te komen en anders probeer je ze allemaal uit (meestal is het F8) maar bij jou dus blijkbaar niet.
Gister wilde ik software installeren. Op dat moment kreeg ik een aantal popups van mijn viruscanner. na deze te hebben weggeklikt startte het systeem plotseling opnieuw op.
Wellicht ten overvloede; de antivirussoftware zit er niet voor niets op, als je toch alle waarschuwingen negeert dan vraag ik me eerlijk gezegd af waarom hij überhaupt aanwezig is .
Succes.

Laatst bewerkt:
Als ik op F8 druk dan komt ie wel in het veilige modus menu, maar heb dan geen optie om windows op te starten in de laatst bekende en goed werkende....

zie http://www.youtube.com/watch?v=sR6Tb3iatl4 op 00:01

en in tussentijd is windows al meerdere malen goed opgestart...

kwam ook ergens tegen dat een registeryclearen wellicht kon helpen. Ik heb RegCure uitgevoerd, 111 issues verholpen, maar de BSOD komen nog steeds....

ik baal hier behoorlijk van! :evil:

Dan maar een simpele andere troubleshooter :
booten met de 7 DVD en kiezen voor het repareren van Windows. Kijk goed voordat je wat aanklikt, je moet dus niet gaan herinstalleren en / of formatteren, slechts Windows repareren, m.a.w. lees dus goed de schermpjes voordat je voor doorgaan of Oké klikt.

Ik heb geprobeerd Windows te herstellen middels de dvd. Heb het systeem een aantal dagen teruggezet, maar dit had geen effect. Windows zegt intussentijd geen aanpassingen te hebben gehad. Ook een geheugencheck gedaan. Hier ook geen problemen naar boven gekomen.

Zo nu en dan kom ik wel in Windows, maar als ik dan op Deze Computer klik of Configuratiescherm, dan reageert hij erg traag, terwijl ik een i7 860 met 4GB intern heb. Vaak loopt hij dan zelfs vast.

Ik zie op de BSOD ook geregeld iastor.sys voorbijkomen. Waar kan ik dit vinden? en wat kan ik daarmee?

Dat geeft alleen stopinformatie.
Wat ik ondertussen ook nog heb gevonden is het volledig updaten van je systeem (als het een keer goed is opgestart). Ben jij al bij Windows geweest en is je systeem 100% update? Dit geldt voor alle in de machine zittende hardware.
Check vooral ook eens even bij de mobofabrikant welke biosupdates er inmiddels verschenen zijn en waaróm die zijn uitgebracht. Mogelijk valt een update te linken met de in jouw machine zittende hardware.

bedoel je gewoon een windows updaten?

Ik heb ook ff gezocht en kwam een tip tegen om een diagnostic test te doen van mn HDD, een Western Digital 1TB.

hij is inmiddels een half uur bezig, terwijl er een est.time staat van 2 minuten.... hij staat al 2 min op dezelfde plek en heb het idee dat ie vastloopt.

kan het zijn dat het daar aan kan liggen??

Ook dat is mogelijk, eigenlijk is alles mogelijk bij een nieuwe pc, van niet goed geïnstalleerde hardware, software of simpelweg een fabrieksfout in een stukje hardware. Wellicht wordt het na updaten tijd voor een garantieclaim?

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ter aanvulling op mijn vorige bericht:

echter, gelet op het ontstaan van het probleem is de kans ook zeer groot dat je virusscanner een of meerdere bestanden in quarantaine heeft gezet en dat een of meerdere bestanden redelijk essentiële Windowsbestanden betreffen. Kan je ook in de quarantainebox van de scanneer kijken wat daarin staat?

Gezien deze melding die je noemt: PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA

Zou ik ook je geheugen meer eens testen

BlueScreenView - download en installeer dit programma : http://www.zdnet.be/downloads/110542/bluescreenview-1-15/

Open het programma en dubbelklik op een gebeurtenis.
Er verschijnt een overzicht van de betreffende BSOD.
Plaats hiervan screenshots, of vermeld hier de oorzaken : Caused By Driver :......

Heb dit programma geinstalleerd. Heb de pc een tijdje laten lopen, startte steeds weer na een bsod en ging zo een tijdje door. door dit programmaatje zie ik dat ik veel meer bsod krijg. in de bijlagen diverse screenshots. grootste veroorzaker is echter iastor.sys.

mn simpele hdd diagnostic is gister wel gereed gekomen, al was het na 2 uur, terwijl er een est.time van 2 minuten voor stond. pc bleef dus wonder boven wonder >2uur aan! De eerste 20 blokjes gingen snel, de laaste 2 duurden 2 uur! wilde nog een extended test doen, maar die trekt ie vooralsnog niet. Na verloop van tijd toch weer bsod

lijkt dit iets softwarematigs of juist hardwarematig. maw, is dit iets waar ik garantie op kan claimen?

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    101,4 KB · Weergaven: 51
  • 4.jpg
    4.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 28
  • 3.jpg
    3.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 48
  • 2.jpg
    2.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Hoi,
de iastor.sys is normaliter gerelateerd aan de Intel Raid Controller. Als je geen Raidconfiguratie hebt zet de optie of controller in het Bios dan op disabled.
Succes.

lijkt dit iets softwarematigs of juist hardwarematig.
Het probleem heeft duidelijk te maken met software en/of instellingen.

Scan de PC met MBAM : http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
Mocht dat geen oplossing bieden, kijk dan eens hier : http://www.hijackthis.nl/

Gister wilde ik software installeren.
Nogmaals. Welke software ?

Voor het opschonen van het register kun je het gratis en vertrouwde Eusing Free Registry Cleaner gebruiken : http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan