Diverse foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robie1959

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2003
Ik kom er niet meer uit:

Zeer regelmatig (vaker wel dan niet) komt het voor bij het aanmelden als beheerder dat mijn PC (met XPPro SP1) reboots en systeemcontrole uitvoert met bijna altijd de volgende meldingen:
de grootte van vermelding\docs and settings\naam1\ntuser.dat.log is ongeldig
en dat 3x (met 3 verschillende usernames)
Vervolgens een melding \windows\dumpxxxx.tmp (x is alles) en een melding \windows\system32\fwlog.txt

Dan heeft systeemcontrole alles hersteld, windows wordt gestart en vervolgens kan ik weer niet als beheerder inloggen, WEL op den andere usernames.....???????????????

WAT MOET IK HIERMEE, kan er nergens iets over vinden. Kan ook niet defragmenteren in de veilige modus, krijg dan een foutmelding met iets als: bootlog

Deze problemen zijn nu sinds een week of 2
Mobo AOpen AX 57 Pro 350 Mhz
256 Mb
20 Gb HD

Start op met de cd van xp en ga naar de console. Log hier in als administrator en ga naar je profiel map (en evt. ook die van de andere profielen), verwijder de ntuser.dat en de ntuser.dat.log en herstart.

Bedankt voor je bericht, heb laatst het wachtwoord weggehaald als beheerder, omdat ik dacht dat het wachtwoord het probleem was. Kan nu niet inloggen als beheerder.

Als je het wachtwoord hebt weggehaald, vul je niets in als wachtwoord en zou je moeten kunnen inloggen. Anders een nieuwe installatie?

Het werkt weer, alleen ben ik nu al mijn instellingen kwijt, zal er wel bij horen.....zelfs bij Outlook Express moet ik opnieuw een account aanmaken, kan ik de oude nog ergens weghalen??

Nope, de ntuser.dat had je instellingen.

De ntuser.dat.log wordt gebruikt om de ntuser.dat te repareren bij problemen, maar die ntuser.dat.log was nou juist het probleem.

Aparte backups van je mailaccountinstellingen, emailberichten e.d kunnen heel handig zijn.

Heb eea weer voor elkaar, heb een nieuwe installatie van XP op het laatste moment toch niet gedaan. Nu krijg ik bij opstarten twee opties, moet keuze maken in XP Pro --OF-- XP Pro SetUp, waarbij de PC standaard bij SetUp gaat staan en dan ook, als ik niet binnen een paar seconden reageer, de SetUp gaat doen.

Hoe kan ik die SetUp daar wegkrijgen, zodat hij standaard XP Pro laadt??

Thanx

aiai
systeemherstel geprobeerd?
het kan zijn dat je de setup moet doorzetten, want aangenomen dat je op een (systeem)partitie nu xp over xp wil installeren zal windhoos gaan sputteren.
Kijk anders 'ns via start->uitvoeren->msconfig: boot.ini
of hier nog een extra OS tussenstaat ofzo. suc6

Daar staan inderdaad de volgende regels:
multi(o)disk(o)rdisk(o)partition(1)\windows=microsoft windows XP pro /fastdetect

EN

C:\$win_nt$,~bt\bootsect.dat-microsoft windows XPPro SetUp

Wat zijn de mogelijkheden??

Thanx

" alles is in orde ", heb vervolgens XP Pro als standaard ingesteld EN HET WERKT.

Heren heren, mag ik u weer eens bedanken voor uw vakkundig advies, ik ben er weer wat wijzer van geworden....!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan