• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Diverse keuzelijsten aan elkaar koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blue Stella

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2007
Ik heb een vraag maar vraag me af of het uberhaubt wel mogelijk is.

Momenteel ben ik bezig om keuzelijsten te maken. Maar omdat het om diverse informatie gaat en alsnog aan elkaar gekoppeld is wil ik het dusdanig in elkaar zetten zodat je maar een van de keuzelijsten hoeft te veranderen en dan de andere keuzelijsten ook automatisch meeveranderd.

Het gaat om de lijsten filiaal, filiaalnummer, locatie (hoeft niet perse) en nog een gegeven.

Wat ik wil dus, die lijsten kan ik ergens in het sceet weg stoppen en voor iedereen keuzelijst aanmaken. Alleen omdat het om bepaalde gegevens gaat die aan elkaar verbonden is, wil ik het ook dusdanig aan elkaar koppelen zodat je maar een van die keuzes hoeft te veranderen en de andere gegevens automatisch meeveranderd naar het desbetreffende filiaal.

Wat wel mogelijk is, is de gegevens Filiaal, nummer en locatie in 1 cel te zetten. Alleen omdat dat te complex wordt met zoeken wil ik het allemaal in een aparte cel zetten. Daarnaast moet er nog een gegeven (variabel) aan gekoppeld worden. Aangezien het om een gegeven gaat die iedere week veranderd kan ik het niet in de cellen vermelden die geen variabele gegevens bevatten.

Volgens mij is het een complex verhaal, maar ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen formuleren. De vraag is of het uberhaubt kan en zo ja hoe!?:confused::confused:

Ik wacht op jullie reactie
Alvast bedankt
Stella

Stella,

Je verhaal is mij niet helder. Kun je een voorbeeld maken met daarin wat je precies wilt, dus het resultaat wat je wilt bereiken? Kijk hier even hoe je dat doet.

Laatst bewerkt:
Bagger, heb geen Winzip of Rar... kan het ook niet installeren omdat het het daarvoor beveiligd is. Lapdoos van de zaak namelijk...

Andere mogelijkheden? Heb gezocht om het ergens te uploaden, maar .xls accepteerd weinig upload machines.

Maar je kunt toch een gecomprimeerde map maken?

Ik haal je wens nog niet uit het voorbeeld, maar vermoed dat je hier naar zoekt.

Ik heb het even gelezen in dat topic, maar nee dat is niet wat ik bedoel eigenlijk...

Stel ik heb station A met stationsnummer 234 in Utrecht.
En ik heb station B met stationsnummer 982 in Rotterdam
en verzin nog maar wat stations erbij

Ik heb in het voorbeeld diverse validatielijsten opgenomen, maar die zijn niet aan elkaar gekoppeld

Stel iemand zoekt station A in die hele lijst van 200+ stations. Hij/zij weet niet dat het station A heet, maar weet wel het stationsnummer en zoekt die op in de desbetreffende validatielijst. Dan wil ik het zo voor elkaar krijgen dat excel automatisch de andere gegevens die daarbij horen erbij zoekt en toont in de andere validatielijsten.

Stella,

Onderstaand voorbeeld werkt alleen als de gezochte waarden slechts één keer voorkomen, zoals in je voorbeeld.

Bijlagen

Ah kijk duidelijk! Dat is te doen met de vaste gegevens, maar er is geen mogelijkheid binnen excel om een van die gegevens in een aparte cel te laten verschijnen?

Voornamelijk de gegeven "Marge", want daarmee wordt er verder gerekend binnen de excel sheet....

Dat werkt op dezelfde manier, dus met vertikaal zoeken of is gelijk aan als gezocht wordt op marge. Dus de formule van D2 aanpassen:
Code:
=ALS(B2=0;"";VERT.ZOEKEN(B2;station;4;ONWAAR))
en in F5
Code:
=B5

Laatst bewerkt:
Op dit moment ben ik bezig om je formule ietswat aan te passen en te verwerken in mijn excel sheet. Het scheelt een hoop, bedankt iig!

maar omdat de gegeven marge variabel is zal dat blijven veranderen. Dat is geen probleem in dit geval, maar je kan niet doorreken met die marge als er "Station A Locatie B Marge C%" in de cel staat... Vandaar mijn vraag of het mogelijk is binnen excel om die gegeven vast te koppelen en automatisch te laten selecteren/verschijnen in een andere cel.

Hey geweldig!

Nu even uitvogelen hoe je het hebt gedaan en erin verwerken!

Volgens mij is mijn vraag beantwoord! Bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan