diverse outlook problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexcellern

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Berichten
130
Sinds ik over ben op imap ipv pop3 heb ik vaak diverse problemen, hieronder de 2 belangrijkste:

Probleem 1:
Ik heb een mail verstuurd, maar na het versturen blijft die (verzonden) mail als concept in postvak in hangen.
De mail is wel degelijk verzonden als ik in de map verzonden 'kijk'.

probleem 2:
kan item niet verplaatsen: dus ik wil de mail verplaatsen bijvoorbeeld van postvak-in naar een submap, maar er gebeurt dan niets.
Soms lukt het dan wel door op een andere mail te gaan staan en dan die betreffende mail te verplaatsen.

Er wordt wel als oplossing gegeven om even het mail account te verwijderen en weer toe te voegen, maar het is een heel complex en groot account dus dat graag niet als advies. Het komt overigens ook voor op andere accounts.
 
Welke Outlook gebruik je?
Opnieuw toevoegen hoeft geen probleem te zijn, alle mails staan toch op de server bij de e-mail provider.
 
Outlook 365.
Er zitten nog achterliggende geautomatiseerde processen achter (en nee, dat zijn niet de boosdoeners), dus wil liever niet de accounts afsluiten. Het komt ook bij meerdere accounts voor.
Ik heb liever dat het probleem wordt opgelost, dat moet toch mogelijk zijn? Het lijk toch ergens een softwarematig probleem te zijn of een instelling.....
 
Wat voor processen zitten er achter je imap account om je Outlook? Het klinkt bijzonder?
 
Bepaalde mail activiteiten die worden gestart indien een bepaald api proces wordt geactiveerd, geschreven in python! Ook de taakplanner is erbij betrokken. De outlook problemen waren er al voordat deze activiteiten toegevoegd zijn.
 
Hoe zijn die gekoppeld aan Outlook?
 
via python programmeercode en taakplanner. Waarom deze vraag? Het staat los van het probleem, dat was er namelijk al voor deze koppeling.
 
via python programmeercode en taakplanner. Waarom deze vraag? Het staat los van het probleem, dat was er namelijk al voor deze koppeling.
Dus je bevestigt dat dit niet relevant is, en dat je prima je account opnieuw kan aanmaken. Probeer het eens.
 
Nee, dat heb ik niet bevestigd, integendeel, ik gaf juist aan dat dit NIET het advies zou moeten zijn; het zou een doorn in mijn oog zijn om alle accounts op diverse apparaten te moeten verwijderen. Uit ervaring weet ik dat dit nooit 100% weer hetzelfde terugkomt.
Daarnaast krijg je dan de situatie dat accounts ineens een toevoeging (1) (2) enz worden, zonder dat je dit wenst, hetgeen grote gevolgen kan hebben voor mij.
Het enige dat ik aangaf, is dat naast de outlook accounts heel complex zijn, er ook nog eens achterliggende processen zitten, die ik niet wil verstoren, dus daarom niet een advies van verwijderen en opnieuw aanmaken.

Ik ga absoluut geen enkel account verwijderen, dat is een veel te hoog risico.
Er zitten ook nog eens vele gigabites aan synchronisatie aan vast.

Ik ging juist naar een hulpforum om de oplossing te zoeken in software of instellingen, met als nadrukkelijk punt dat ik noemde in mijn eerste post: NIET verwijderen en opnieuw plaatsen van accounts.
Volgens mij moet het ergens in de software/instellingen op te lossen zijn
Daarnaast wordt dit probleem veel genoemd op internet maar nergens zie ik een afdoende oplossing.

Mistig.....
 
Het verhaal met je probleem mbt processen die in de weg liggen en niet verstoord mogen worden klinkt een beetje uit de lucht gegrepen. Ik zeg ook niet dat je alle inloggegevens moet wijzigen, of je fysieke mailbox bij je provider moet verwijderen. Het gaat enkel om het accountnaampje in Outlook.

Ik zie het probleem echt niet met een account opnieuw aanmaken? Of gebruik je interne namen ofzo, wat eigenlijk al een not-done is. (vertaal die dan door naar de normale naam die je systematisch hetzelfde houdt). En ja, ik had ook eens problemen, en met opnieuw aanmaken kwam dat weer goed. Dus probeer het eens. Anders is het een mooi moment om een quick-recovery plan te schrijven voor als het weer eens nodig is. Ooit moet je toch eens alles weer opnieuw opzetten.
 
Laatst bewerkt:
Het is me niet duidelijk waarop je baseert met dat de achterliggende processen 'uit de lucht gegrepen' zouden zijn. Het is ook geen verhaal, maar een feit.
Er is hier wel degelijk een heel aan een API gerelateerd, python gestuurd, programma geschreven dat vele processen beheert waaronder een koppeling met outlook, het geautomatiseerd sturen van mails op bepaalde momenten. Werk mooi hoor :)
En ik begrijp dat iets 'uit en aan' zetten soms zou kunnen helpen. Maar in dit geval geloof ik er niet in en brengt nu eenmaal teveel risico's met zich mee dan wel kopzorgen, vermoedelijk verlies aan data.
Als je een simpel account hebt met een klein archief is het wellicht allemaal prima te doen, maar hier is dat anders.

Ook wil ik nog benadrukken dat het probleem niet in 1 account zit, maar meerdere accounts. Dat zou dan betekenen dat alle accounts verwijderd moeten worden en dat klinkt onlogisch, of niet?

Nogmaals, ik kwam hier met als startpunt: graag een advies anders dan het opnieuw aanmaken van een account.

Als men dat niet weet (hier op het forum), is dat ook prima, jammer natuurlijk, maar dan weet ik dat het probleem kennelijk écht complex is, iets dat me uit andere onderwerpen hierover op internet al duidelijk was.
Dus als er verder geen adviezen zijn dan mag wat mij betreft dit topic zonder oplossing gesloten worden en dank ik toch voor de gepoogde hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan