Diverse pagina's worden in Firefox 15.0.1 niet opgemaakt na Java update 10.25.2.17

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Ik gebruik Windows XP 3.0 met alle updates
Ik gebruik Mozilla Firefox 15.0.1
Terug van vakantie meldde zich Java voor een update die ik zoals gewoonlijk toestond. Deze is nu op niveau 10.25.2.17.

Na die tijd worden aan aantal pagina's niet goed meer weergegeven zoals 'Buienradar'. zie

http://home.kabelfoon.nl/~quetzal8/hulp/buienradar.jpg

Ik heb Mozilla Firefox opnieuw geïnstalleerd, maar dat hielp niet.

Iemand ervaring met dit probleem?

Jaap J. van veen

Kan Java uitzetten onder options, kan Java console verwijderen onder extensions, kan Java runtime en Java platform verwijderen onder plugins, het resultaat blijft hetzelfde.
Als ik Buienradar kies dan wacht de pagina op widgets.pinterest.com
Als ik 112 meldingen kies dan wacht de pagina op csi.gstatic.com
Als ik Dichtbij kies dan wacht de pagina op 79423.analytics. etc

M.a.w het lost niets op.
Dank voor het meedenken,

Jaap
J

Gebruik JavaRa → Klik op Additional Tasks. Selecteer:

1. Remove Startup Entry
  2. Remove Outdated JRE Firefox Extensions
  3. Clean Jre Temp Files
  4. Run
  5. Back

Klik vervolgens op Remove Java Runtime & installeer Java opnieuw.
(Bekijk bij twijfel dit artikel)
Lukt het nu wel?

Ik heb de procedures zoals beschreven uitgevoerd met, helaas, geen positief resultaat.
Overigens, bij het verwijderen van oude versies bleken er meer dan 10 oude versies op het systeem te staan! Vreemd dat Java bij een nieuwe installatie niet meteen de oude versie verwijdert. Het scheelt mij meteen 1,5GB.
Ik ben er de hele middag mee bezig geweest en neem nu even wat afstand. Ik zal een lijst maken van alle instellingen en add-ons die ik geïnstalleerd heb. Mogelijk staat er ergens een instelling fout.

Wat ik mij kan herinneren is dat er na de installatie afgelopen zaterdag een vraag kwam: Wilt u het systeem nu herstarten of later na het uitschakelen van het systeem. Ik koos toen voor uitstel in verband met het vele werk dat lag te wachten. Maar wat ging er nu fout??

Jaap

Misschien nog een nadere aanwijzing: mijn eigen homepage http://home.kabelfoon.nl/~quetzal8/ wordt door Firefox niet gevonden, wel door internet explorer!!

Laatst bewerkt:
Download Repair Winsock & DNS Cache & klik op Start.
Dit zal de Windows DNS cache legen in Windows. Wanneer de DNS cache beschadigd is, kun je sommige sites niet meer opvragen.
Het legen & opnieuw opbouwen lost dat probleem op.

Opgelost! Ik draaide altijd met de optie 'privé navigatie', er wordt dan geen geschiedenis bijgehouden. Als ik die weer aanzet draait alles weer zoals vanouds.
Hartelijk dank voor het meedenken.

Jaap

Opgelost! Ik draaide altijd met de optie 'privé navigatie', er wordt dan geen geschiedenis bijgehouden. Als ik die weer aanzet draait alles weer zoals vanouds.
Hartelijk dank voor het meedenken.

Jaap

Vraag mij niet hoe het zit. Een van de onnavolgbare oplossingen van Mozilla.
Jaap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan