Diverse probleempjes XP (op nieuwe pc)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Furkystyle

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2009
Berichten
37
Hoi mensen,

heb vorig week een nieuwe PC besteld. Dit heb ik een beetje aangepast zodat ik er ook spellen op kon spelen en programma's soepel kon laten draaien (zoals autocad, photoshop ed.)
Dit is wat er NU inzit:

AMD athlon x4 620 @ 2,61(quadcore)
OCZ 3,5 GB (eigenlijk 2x2=4 :confused:) DDR2
320 GB Western Digital
GTX 275 1,8 GB OC edition
OCZ Fatal1ty 550 WATT

Behalve de videokaart is alles nieuw vanuit winkel (kaart is 3 maandjes oud).
Heb de PC gekocht zonder besturingssysteem, dat was nl goedkoper, en heb hem dus zelf geformatteerd met de CD waarmee ik al tig keer heb geformatteerd (XP SP3).

Maar sinds ik met mijn PC werk heb ik veel te veel problemen. Sommige heb ik weten op te lossen, maar ik kan het niet bijhouden :(
Hier zijn een paar die ik niet heb kunnen oplossen:
-XP loopt te vaak vast
-geeft win32K.sys fout (blue screen)
-MSN loopt vaak vast
-Firefox loopt supervaak vast
-Opera loopt vaak vast
-af en toe start pc opnieuw
enz enz.

Nou denk ik dat alles een gemeenschappelijk fout heeft. Dus dat 1 specifiek onderdeel mist of beschadigd is. Want de setup is goed genoeg om soepel te computern.
Wat zou het kunnen zijn?

-drivers zijn goed geïnstalleerd en up-to-date
-temperatuur is in orde (alles onder de 40)
-sommige prgramma's opnieuw geïnstalleerd (msn, firefox, drivers e.d)

Er schiet me ook nix te binnen, want is vers geformatteerd en het is niet de 1e x dat ik het doe :rolleyes:

Hoop dat jullie me kunne helpen.

Mvg, Furkan
 
't zijn gewoon virussen die vanzichzelf opslaan in de computer maar als je een anti-virus download of hebt dan moet je scannen en als er virussen zijn meld het.
 
Wat je als eerste even kunt doen is eigenschappen op deze computer en kijken of er fouten zitten in het apparaatbeheer. Verder kun je daar ook onder het tabblad systeem of prestaties geloof ik naar op en herstart instellingen en dan het vinkje uitzetten dat hij na een crash vanzelf restart zo kan je misschien de foutcode noteren en het nader onderzoeken.
 
Heb even gezocht op het forum hier, met als resultaat dat de win32K.sys fout meestal duid op een geheugen of videokaart probleem.
Dus check je geheugen eens met memtest86
En kijk of je de laatste videokaartdrivers hebt.
 
Ik heb de goedbedoelde kritiek van mrmusic en frankwannet maar weggehaald.
Gebruik de misbruik melding knop.;)
 
Heb even gezocht op het forum hier, met als resultaat dat de win32K.sys fout meestal duid op een geheugen of videokaart probleem.
Dus check je geheugen eens met memtest86
En kijk of je de laatste videokaartdrivers hebt.

Heb memtest gedraaid (2 uur lang :S) en vond geen enkel error
Ben ook naar nvdia.nl geweest en heb de laatste driver geïnstalleerd voor m'n gtx275

Wat je als eerste even kunt doen is eigenschappen op deze computer en kijken of er fouten zitten in het apparaatbeheer. Verder kun je daar ook onder het tabblad systeem of prestaties geloof ik naar op en herstart instellingen en dan het vinkje uitzetten dat hij na een crash vanzelf restart zo kan je misschien de foutcode noteren en het nader onderzoeken.

Nix mis bij apparaatbeheer..
En de vanzelf opnieuwstart functie heb ik al uitgevinkt, anders zou ik niet kunnen zien dat het een win32k.sys fout was. Laatst had ik ook al Bad_Pool_Caller ofzo. Weet niet wat het is en met googlen wordt ik ook niet wijzer :rolleyes:

't zijn gewoon virussen die vanzichzelf opslaan in de computer maar als je een anti-virus download of hebt dan moet je scannen en als er virussen zijn meld het.

zal morgen ff een antivirus regelen. Het is vandaag zondag:p
Al denk ik dat de kans 0,1% is aangezien ik nooit van illegale sites/programmas download of onzinnige mails open.

Ik heb de goedbedoelde kritiek van mrmusic en frankwannet maar weggehaald.
Gebruik de misbruik melding knop.;)

Ok tnx :thumb:

vast bedankt voor de reactie's tot nu toe!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
viruscheck gedaan:

no-virus

En ik start me PC en in 1 minuut crasht opera al 2 x
Terwijl er geen addons geinstalleerd zijn, terwijl ik niet downloadde, terwijl ik geen flash liet afspele of wat dan ook -.-

Ik wordt zo langzamerhand gek.

Verder iemand nog suggesties? :(
 
Bij een laptop van mij bleek het de accu te zijn. Die had dezelfde problemen. Dus dan verdenk ik nu jou voeding. Hoe raar het ook mag klinken. Kun je ergens een andere voeding lenen? Dan zou je het even kunnen uitproberen.
 
Bij een laptop van mij bleek het de accu te zijn. Die had dezelfde problemen. Dus dan verdenk ik nu jou voeding. Hoe raar het ook mag klinken. Kun je ergens een andere voeding lenen? Dan zou je het even kunnen uitproberen.

wat had jij dan voor problemen?
Dat XP crasht ed.? Of dat ie gwoon traag ging.

En ik heb wel een voeding van 400 watt (geen week oud) maar die is niet genoeg om mijn PC te draaien. Heb toevallig ook niet een voeding van groter dan 550 watt bij de hand :rolleyes:
 
Hoi !

Onderstaande oplossing al es geprobeerd ?

The behavior may occur if the win32k.sys is corrupted. Go to
C:\WINDOWS\System32 and rename the Win32k.sys file to Win32k.old and then
close the window. Now go back to the system32 folder and you will have a
new and non-corrupt Win32k.sys file.

Heeft mij al vaak met dit probleem geholpen.
Lost de oorzaak misschien niet op, maar als je geheugen + graka in orde zijn kun je kijken of dit helpt.

Greetz,

Harry.
 
Mijn laptop had dezelfde onverklaarbare crashes en blauwe schermen en ook heel vaak de win32K.sys foutmelding, vandaar.
Enne als je niet gelijk heftig gaat gamen zal die voeding van 400watt je PC wel trekken hoor, als het een a-merk is zeker wel.
Temeer omdat je zegt dat de crashes al gebeuren bij het gebruik van opera.
Meer schiet mij ook even niet te binnen.
 
Hoi !

Onderstaande oplossing al es geprobeerd ?

The behavior may occur if the win32k.sys is corrupted. Go to
C:\WINDOWS\System32 and rename the Win32k.sys file to Win32k.old and then
close the window. Now go back to the system32 folder and you will have a
new and non-corrupt Win32k.sys file.

Heeft mij al vaak met dit probleem geholpen.
Lost de oorzaak misschien niet op, maar als je geheugen + graka in orde zijn kun je kijken of dit helpt.

Greetz,

Harry.

gedaan! wel geinig dattie trugdraait naar z'n oude status :p

Mijn laptop had dezelfde onverklaarbare crashes en blauwe schermen en ook heel vaak de win32K.sys foutmelding, vandaar.
Enne als je niet gelijk heftig gaat gamen zal die voeding van 400watt je PC wel trekken hoor, als het een a-merk is zeker wel.
Temeer omdat je zegt dat de crashes al gebeuren bij het gebruik van opera.
Meer schiet mij ook even niet te binnen.

Het zou maar s goed kunnen dat het aan de voeding ligt. Heb nl die OCZ geplaatst en schiet me nu te binnen dat hij sindsdien wel achterlijk doet. Eerder was het niet zo.
Maarjah, toen had ik ook geen gamekaart en kon niet testen of hij de spellen aankon.
En op de doos van de GTX 275 staat dat ik minimaal een 550watt nodig heb.. dusja :)

Kijke of ik nog aan een sterkere voeding kan kome.
 
Kan niet zo 1,2,3 aan een voeding komen.
En miss hoeft dat niet, want volgens mij ben ik er achter wat het probleem is.

Omdat Opera en Firefox zovaak crashten heb ik maar met IE 8 proberen te surfen.
Maar zelfs hierbij crashte hij !:shocked:
Alleen lietie wel een spoor achter. Namelijk de DEP ofzo.
Beveiliging. Nu kan het maar zo zijn dat die vervelende beveiliging-troep alle handeling zomaar laat afbreken, wat kan lijden tot crashes.
Bij IE8 zei die ook nog later: pagina kan niet worden weergegeven uit beveilingsblabla..
En ik zat slechts op marktplaats :confused:

Oja.. heb geen vista maar XP pro SP3

hoop dat jullie me kunnen helpen
 
O en nog iets:mad:
Kreeg net een blue screen met:

Memory_management

wat is dit nou toch allemaal :(:(
 
Haal er eens 1 geheugenbankje uit en kijk wat er dan gebeurd.

Nog steeds problemen, dan de bankjes omwisselen en opnieuw proberen
 
Ok zal ik doen.
Heb trouwens net weer een blue screen gekregen met:

IRQL NOT LESS OR EQUAL :mad:
 
NOG weer een blue screen met dit keer:

ntfs.sys

En had 1 geheugen er in.
Nu heb die andere geheugenbankje er in..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan