Diverse software problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
530
Ik heb diverse software problemen waarvan ik de meeste aardig vreemd vind.

Probleem 1

Ik draai hier dupefinder voor dubbele bestanden. Zowel op gewone langzame als snelle search doet hij hier ongeveer 4uur over om schijf C 80/160GB door te zoeken op dubbele bestanden. En op 87% blijft dit progamma hangen. Verder is de computer niet zeer gestressed en kan ik verder allemaal overige dingen nog met de PC uitvoeren. De processor is een Core 2 duo E6600. Weet iemand hoe ik dit probleem met Dupefinder kan oplossen. Het lijkt me geen hardware probleem want de pc blijft onder het doorzoeken met dupefinder gewoon snelletjes draaien.

Probleem 2

Ik heb een Thermaltke Fulltower Armor behuizing. Hier onderin zit een soort van bakje waar je spulletjes in kan doen. Als ik het bakje soms open en weer dicht doe dan valt ineens zomaar me pc uit. Die ik daarna gewoon weer kan aanzetten. Dit klopt opzich zelf al niet. Want als ik een klein bonkje op me pc geef dan gaat hij ook niet uit. Wel druk het bakje bij het dichtdoen een beetje tegen de POWER_SW kabel aan. Misschien kan dat het probleem zijn. Dit is meer Hardware. Maar ik open nou eenmaal liever 1 topic.

Ook gebeurt het regelmatig dat als de pc hierdoor uitvalt me audio drivers ineens weg zijn. Die zijn er wel alleen me geluid doet het dan ineens weer niet. Als ik dan opnieuw de drivers installeer met de melding dat het al geinstalleerd is dan doet het geluid het weer. Kortom een erg vreemd en irritant probleem. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Bij voorbaat dank,

Appelsapman,
 
probleem een weet ik niet ik gebruik noclone voor dat werk.
maar probleem 2 is duidelijk sluiting,
heb je wel afstandbusjes geplaats onder het moederbord ?? .
 
euhm, als er geen afstandsbusjes onderzaten dan zou alles allang kortgesloten zijn met als gevolg dat ik het probleem wel heel anders had voorgelicht mocht dat het geval zijn geweest. De afstandsbusjes zitten onder elke zichtbare screwholes van mijn moederbord die zijn vastgezet met thumb screws.

Maar zoals ik al zei, de pc sluit zich af bij het dicht doet van dat klepje van mijn behuizing. Hierbij raak ik helemaal geen hardware aan ofzo. Het enige dat ik zie gebeuren is dat het klepje tegen de POWER_SW snoertje aankomt. Heel zacht maar waarnaar de pc uitvalt die dan weer op te starte valt door hem aan te zette. Met in sommige gevallen als gevolg het verlies van mijn geluid op mysterieuze wijze aangezien de audio drivers er nog wel zijn maar die je opnieuw dient te installeren om het geluid weer te laten werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan