divice werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hekkensluiter

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Bij mijn computer wordt aangegeven dat de AR3DVPX3IDE controller (code 39), niet goed werkt.
Ik heb geprobeerd om het stuurprogramma daarvan bij te werken, maar dan wordt aangeveven dat dit stuurprogramma niet gevonden kan worden en ook niet geladen kan worden.
Heeft iemand hier mee te maken gehad en evt een oplossing voor gevonden?

Dubbelklik op het apparaat met de code 39 erbij in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's in het pull-down menu en geef ons de VEN_XXXX, DEV_XXXX en evt. SUBSYS_XXXX aanduiding.

Verder kan het zijn dat je vooruit komt met dit hulpmiddel.
Omdat je Vista gebruikt moet je die downloaden, erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
Daarna de pc herstarten en kijken of het probleem weg is.

Succes,

Tijs.

Ik heb de harware id opgezocht en het volgende wordt weergegeven: ACPI\PNPAOOO
*PNPAOOO

Ik heb het tooltje ook gedownload, maar als ik dan rechtsklik,kan ik niet kiezen voor uitvoeren als administrator.Het werkt dan ook niet.

Probeer dan eens 'normaal', dus zonder dat "Als Administrator uitvoeren"?

Kijk ook na of gebruiker SYSTEM alle rechten heeft op de sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
en alle subsleutels in regedit.exe [Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
Rechtsklikken op de sleutel (en daarna alle sub(sub- etc) sleutels en kies Machtigingen.

Verder hoop ik maar niet dat je Daemon Tools hebt geïnstalleerd staan of Alcohol 110%, want die programma's schijnen ook voor het genoemde gedrag verantwoordelijk te kunnen zijn. Ik mijdt dergelijke programma's als de builenpest... :rolleyes:

Tijs.

Het systeem heeft rechten, heb ik gecontroleerd.
Deamon tools en alcohol 110 % zijn niet aanwezig op mijn computer.

divice werkt niet

Ik vergeet nog iets. ik heb ook geprobeert om het tooltje normaal uit te voeren, maar dat werkt ook niet.

Gebruik de volgende methode. Komt neer op deïnstalleren, herstarten, en dan is (hopelijk) dat probleem ook weg. Indien niet, dan de driver opnieuw installeren (lijkt me dat het gewoon een driver moet zijn die in Windows standaard aanwezig is).

Please try the following methods:
1. UNINSTALL the DRIVER
-Open the Driver tab on the Device Properties box
-click Uninstall button to remove the current driver
-after the uninstall process is complete. Restart your computer.
-next, reinstall the Device Driver, to do this, in Device Manager window, right click on the Device Type of the Device you uninstalled & then select the 'Scan for Hardware Changes' command to launch the Add Hardware wizard & reinstall the Driver.

Succes,

Tijs.

divice werkt niet

Ik heb de driver vewijderd en geprobeerd om deze opnieuw te installeren, maar dit lukt niet. er wordt opnieuw aangegeven dat het programma beschadigd is. Heb ook geprobeerd via de site van microsoft een driver te installeren, maar dan wordt ook aangegeven dat het programma beschadigd is en daarom niet mogelijk te installeren.
Ik heb ook geprobeerd om een vorige driver terug te halen, maar die mogelijkheid is waarschijnlijk automatisch uitgeschakeld.

In ieder geval alvast bedankt voor de door jouw genomen moeite dnties.

Geef eens het merk + type moederbord dat je gebruikt: Wellicht is de driver onderdeel van de chipset-drivers van jouw moederbord.

Verder zie ik m.b.t. dat AR3DVPX3IDE alleen een hint naar een Plextor PX-130A/T3BPB DVD-speler. Heb je toevallig inderdaad een Plextor DVD/CD-speler/brander in je computer??

Tijs.

divuce werkt niet

moederbord: Asustek Computer inc Leonite

Op de DVD brander staat compac lightscriber.

Ok, ik denk dat de hele computer een Compaq is (vlgs. mij zijn die Leonite moederborden speciaal voor HP/Compaq gemaakt door Asus).
Wil je (ook) even vermelden welk type Compaq staat aangegeven op de sticker op de systeemkast? Ik denk dat we wellicht de drivers dan ook bij Compaq/HP kunnen vinden voor het apparaat dat nu 'moeilijk' doet.

Tijs.

Op de 2 stickers staat het volgende. op de ene staat microsoft works.

Op de andere staat : windows vista home premium oemact

product key: CY099-TMPT-8MKH7-23F36-FX837

Dingeman

Dat is niet de sticker die ik bedoel (jij meldde de stickers van Microsoft). Ik bedoel de sticker die Compaq (meestal achter) op de kast heeft geplakt. Vaak met een (o.a.) een barcode, maar dat hoeft niet.

Tijs.

Mooi, zo komen we verder.
Alle informatie/drivers/etc. die HP/Compaq over jouw apparaat beschikbaar stelt staat hier

Kijk eens of (een van) de volgende updates je iets verder helpen (ik ga er vanuit dat je Windows Vista 32-bit gebruikt, kijk hier als je dat niet (meer) weet):
Software-update voor het LightScribe-systeem: link
HP-update: link

[Verder lijkt het erop dat zo'n beetje alle driversoftware gewoon in Vista meegeleverd moet zijn, dus wellicht ook dat ene apparaat waar je nu 'moeilijkheden' mee hebt.]

Kun je een schermafdruk meesturen die aangeeft hoe het apparaat heet en onder welke apparaat-categorie het is door Vista? Ik bedoel dus (een deel van) het Apparaatbeheer venster.

Tijs.

ik heb geprobeert uit te voeren wat je gevraagd hebt.

dingeman

Bijlagen

• apparaatbeheer.jpg
    apparaatbeheer.jpg
    66,1 KB · Weergaven: 35
Dat lijkt qua naam dan ook helemaal niet op waar je het in je startposting over had (lees die nog eens terug, ajb. Bekijk ook het plaatje dat je nu bijgesloten hebt).

Ook zie ik op de website van Compaq nergens die Adaptec genoemd. Is dat een insteekkaart die je er zelf in gezet hebt?

Ik neem aan dat je nu (nog) problemen hebt met de Adaptec 2915/2930LP. Er zijn geen Vista-drivers voor te vinden bij zowel Compaq als Adaptec, dus het zijn blijkbaar de bijgeleverde drivers van Vista die nu het probleem hebben.
Verwijder het Adaptec apparaat in Apparaatbeheer en start de computer opnieuw op.

Tijs.

Weet je wat nu het gekke is.

Ik heb het vorige apparaat in apparaat beheer verwijderd en de computer opnieuw opgestart en wat doet de computer dan.

hij installeerd zelf een ander apparaat dat dan ook niet goed werkt, vandaar dat het apparaat nu anders heet.

Nu heeft de computer weer een ander apparaat geinstalleerd, namelijk: APCD3OVM IDE, nadat ik het apparaat verwijderd heb.

wel fijn dat de computer zelf denkt, alleen denkt hij net zo dom als ik, want ook het apparaat dat hij zelf installeerd werkt niet goed.

Ook de mogelijkheid om een vorig apparaat te installeren ontbreekt.

dingeman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan