Divs draggable en in Mysql database onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker241

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
Beste Helpmij-ers,
Ik ben al een tijdje bezig met een website.
Je kan hier inloggen, een account maken, je profiel bekijken en nog veel meer.
Het probleem is nu ik wil dat je je profiel kan veranderen, zodat je divjes naar boven en naar onder kan schuiven. (niet naar links en rechts als dat kan en als hij over een andere div heen komt schuift hij automatisch terug als dat mogenlijk is)

Ik heb al gegoogeld op "Draggable div"
Maar dan weet ik nog niet hoe ik de positie opsla in de database.
Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt. :thumb:

Laatst bewerkt:
Draggable div's is veel over te vinden idd...Dt is ook niet zo moeilijk, wat jij wilt dat kan, punt:-)...
Het opslaan in je database moet ook mogelijk zijn, denk dat je dan toch een soort AJAX Construcie krijgt, die op het moment van verrslepen een request stuurt en een query triggert..

Maar hier ben ik geen held in, wellicht dat er nog iemand voorbij komt die er meer over kan vertellen.

Sorry dat ik het vergeten ben om te zeggen: ik ben pas 13 dus ik snap nog niet heel veel van website talen (alleen php wel een beetje)

Ik heb nog nooit met AJAX gewerkt.

Nou laat ik beginnen te zeggen dat leeftijd niet veel uitmaakt, slechts het aantal jaren ervaring, ikzelf ben ook nog niet zo lang bezig, en ik ben van één ding zeker, vooral na ik dit forum heb bezocht: Trial and Error, Probeer gewoon uit, zoek een script dat lijkt op datgene wat je wilt en pas het toe op je eigen situatie..

Het gaat je wat uren kosten, maar je leert er het beste van, vind ik persoonlijk...

Verder: google even op je steekwoorden, Draggable DIV store in database...

Tsja, typisch geval van heel veel ineens willen, niet de tijd nemen om je talen te leren, maar meteen in het diepe springen. Dat neem ik je niet kwalijk, ik ben ook op die manier begonnen, maar geloof me, je komt erachter dat het een stuk makkelijker is als je je talen kent en dan schrijf je van alles uit je losse pols.

Now that's said..

Voor het "draggable" maken van je div's zou ik eens naar jQuery kijken. Dat is een javascript library (voor iets aan de clientside uitvoeren, ben je met PHP sowieso verkeerd), die dit erg gemakkelijk maakt (ik geloof dat je hiervoor ook het jQuery UI script moet hebben, is allemaal op jQuery.com te vinden.

Goed, als je dan je draggable definieert, kun je ook een functie specifiëren, die wordt aangeroepen als je de volgorde van de items veranderd.

In die functie zul je dan een xmlHttpRequest naar de server moeten maken om de volgorde op te slaan.

Klinkt dit allemaal ingewikkeld voor je? Waarschijnlijk wel, daarom kun je je het beste eerst "even" in JavaScript gaan verdiepen, want als je dat eenmaal kent (ik neem aan dat je wel weet hoe je data in een database opslaat met PHP), kun je met de simpele stapjes die ik hierboven beschreven heb een heel eind komen.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan