Divx kijken met groen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Minie Mie

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2003
Ik heb sinds een paar dagen wat nieuwe films. Het probleem is dan als ik de film wil gaan kijken dat beeldjes blijven staan en dat er allemaal groen in het beeld komt.

Alle andere films die ik op mijn pc heb staan doen het wel gewoon alleen de nieuwe films op cd geven deze problemen. Bij een vriend van mij is het precies het zelfde, zou het misschien kunnen komen omdat we allebei net een nieuwe videokaart hebben gekocht??

P.S
Ik heb de nieuwste code:
Nimo 50 Build 9 Beta en nog een extra codec iets van YUY209. En met oudere codes werkt het ook niet.

Ik heb er zelf geen problemen met Nimo, maar kennissen klagen ook over dit probleem, nl. een groen beeld. Zoals ik al aangeef ligt het bij hun aan Nimo, zodra zij Nimo verwijderd hebben en de codecs apart hebben gedownload en geinstalleerd is bij hun het probleem over.

Ik heb codec 7 tot en met 9 er op gezet maar het werkt nog steeds niet.

Ik heb gelezen op de site van microsoft dat je het best Service Pack1 er bij moest installeren.

Maar dan komt het volgende probleem als ik hem heb gedownload canceld hij automatisch het installeren??

Wie kan me daar AUB mee helpen, ik weet eigenlijk niet of deze vraag hier wel thuis hoor maar dat kijken we dan wel ff door de vingers. :o

Ik denk niet dat het de videokaart is die het probleem veroorzaakt. Als je even G-Spot download, dan de film opent met G Spot zie je welke codecs je nodig hebt. Ik heb het pas geleden ook gehad. Ik heb toen eerst alle codecs geuninstallerd (met regcleaner) en daarna xvid geinstalleerd en toen bij de nimo codec pack alleen de audio mogelijkheden geinstalleerd. Ik had eerst heel nimo geinstalleerd maar dat werkte niet, dus alleen de audio dingen, want je hebt meestal AC3 nodig!

Zoek eens (bv via Google) naar de codec FFD-Show. Dit was bij mij de oplossing voor dit probleem.

Suc6.

Tom.

Ik heb dit probleem ook gehad, ook toen ik net een nieuwe videokaart had gekocht. Ik zette in de "Divx configuration" altijd het vinkje voor "Double Buffering." Dat deed ik nu dus ook, toen kreeg ik groen beeld. Toen ik dat vinkje weg haalde was het weg....
Misschien een oplossing voor jou/jullie probleem ??

Ik heb wat Engelse site's bezocht en daar hadden ze er wel een oplossing voor :

Onder het installeren van Nimo 50 Build, (pas echt als ie bestanden gaat overplaatsen naar je pc, niet eerder)

Dan ga je naar Start --> Run of uitvoeren in het Nederlands dan typ je in

regsvr32 /u ffdshow.ax

Dan op "ok" en dan doet ie het

Maar toch bedankt voor jullie hulp jongens :thumb:

Groetjes Alex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan