divx naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

riri1601

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
Berichten
221
is het mogelijk van mij te helpen met volgende twee probleempjes:
hoe kan ik een divx film omzetten naar dvd en hoe komt het dat ik mijn op dvd gebrande films niet kan zien om mijn dvd player?
hoop dar er mij iemand kan en wil helpen.
alvast bedankt.:thumb:
 
Wat meer info zoals wat je gedaan hebt en waarmee etc. :)
 
heb mijn gedownloade films op dvd gebrand met cdburner xp pro.heb ook nero burner op de pc staan.is dat mischien beter?
 
ondersteund je dvd speler wel divx?
anders het ff omzeten naar dvd bestanden in bv nero vision expres :)
 
Als je je DivX films "gewoon" weggebrand hebt naar een dvd schijfje zul je die (als je niet een nieuwe dvd speler hebt) niet kunnen afspelen op je standaard dvd speler. De DVD speler herkent gewoon je bestanden niet en weet niet wattie er mee moet.

Mooie nederlandse handleiding om beide problemen op te lossen (oude stijl conversie die ik nog steeds gebruik)
http://www.extradvd.nl/html/divx2dvd.htm
 
Laatst bewerkt:
eerste probleem,divx naar dvd opgelost,maar weet nog altijd niet waarom ik mijn gebrande AVI films niet kan zien op mijn dvd player.toestel is één van de eerst dvd players.
 
riri1601 zei:
eerste probleem,divx naar dvd opgelost,maar weet nog altijd niet waarom ik mijn gebrande AVI films niet kan zien op mijn dvd player.toestel is één van de eerst dvd players.

Dee eerste dvd spelers kunnen geen AVI bestanden aan, De bestands indeling is dermate anders dat je de dvd's opnieuw zal moeten brandden.
 
had ik ook al wel gedacht,maar HOE moet ik ze dan anders branden om ze toch te kunnen zien op mijn dvd speler?
 
riri1601 zei:
had ik ook al wel gedacht,maar HOE moet ik ze dan anders branden om ze toch te kunnen zien op mijn dvd speler?
kan niet je zal ze moeten omzetten.:)
 
omzetten???????ok!maar hoe en naar wat?????
aub,kan er nu eens iemand een duidelijk antwoord geven?
 
riri1601 zei:
omzetten???????ok!maar hoe en naar wat?????
aub,kan er nu eens iemand een duidelijk antwoord geven?

Je kunt met Nero een "eigen DVD video " maken, zoek dat eens op in Startsmart, bij dvd en "foto en video ", daar sleep je de gewenste filmpjes naar toe of je kunt ze importeren, en kunt er ook zelf menu's maken etc.

Duurt wel even, hij moet tenslotte alles recoderen, maar dan heb je ook wat, je kunt zelfs de uiteindelijke grootte erme aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan