DivX virus of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpywareTarget

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2010
hallo.

ik heb onlangs DivX webplayer geinstalleerd. direct na de installatie zag ik in mijn processen 'RUNASUSERPROCES.EXE' staan. geschokt door de naam ben ik op het internet gaan zoeken. in het begin leek het een virus (alleen naar de links op google kijkend), maar de pagina's zelf gaven dit echter niet aan, en sommige zijden zelfs dat het veilig is. ik heb het dus laten staan, maar wel alles uit de run-sleutel van het register verwijderd (natuurlijk niet mijn drivers :rolleyes: ).

enkele dagen geleden heeft AVG tijdens een scan 8 cookies gevonden. ik kon ze echter niet verwijderen behalve met 'geforceerd verwijderen', wat volgens AVG instabiliteid en crashes kan veroorzaken. ik heb ook met superantispyware en malwarebytes gescaned, en ook alledrie in savemode, maar behalve van die AVG scan in normale modus zijn er telkens geen hits.

nu heb ik DivXUpdate.exe draaien. ik weet niet zeker of dit malware is of een echte versie, dus nu weet ik niet wat ik moet doen.
hij staat in de map 'C:\Program Files\DivX\DivX Update'.

ik weet nu dus niet echt meer wat ik moet vinden.
weet iemand hoe ik er achter kom of er malware draait op mijn computer?
in mijn run-sleutel staat niets verdachts. ook zie ik geen onbekende processen draaien.

Hoi,
zo lang er verder niets verdachts gebeurt zou ik me niet te veel zorgen maken. Je moet er niet geobsedeerd door raken.

Laatst bewerkt:
Ik weet wel dat bijvoorbeeld Divx players die je op movie-forumz.com vindt spyware bevatten. Misschien toch maar even deinstalleren en malwarebtes draaien.

Het is iets van DivX. Dus het lijkt mij geen spyware/virus/malware te zijn.

Als het goed is vind je het bestand hier: %ALLUSERS_APPDATA%\DivX\RunAsUser\RUNASUSERPROCESS.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan