djprject.be

Status
Niet open voor verdere reacties.
voor nu ga ik slapen maar er zitten meer fouten in dan ik dacht, vb. de text-decoration in het menu werkt niet (als hover), als je de site uitzoomt komt de linkse sitebar in het bidden te staan (ook in firefox),....

dat was ik helemaal vergeten :D
en wat doet de z-index eigenlijk, men leerkracht informatica zei dat ik daar iets mee moest doen.

Zie je site als een driedimensionaal object dan zijn je height en width de Y- en X-as, de z-index is dan je diepte :)

als je het niet instelt via css, zal deze bij de meeste browsers default op 0 staan, ja.

Niet altijd, als je een bepaald stuk over een ander stuk wilt weergeven (Afbeelding met transparantie bijvoorbeeld) kun je de z-index gebruiken :)

Zelfde geldt voor JavaScript pop-ups :)

nu dus totaal niet nodig maar ik heb mijn fout gezien, ik was een margin vergeten :o

beetje dom, maar ik heb nu dan ook maar overal bij zitten zetten: z-index: 0

en er zitten nog wat foutjes in
-een wit balkje onedr het loge, boven het menu
-de borders van de iframes worden weergegeven maar de frameborder staat op 0px :S(ik zou liever voor die laatste topics een andere oplossing?

en allemaal al bedankt voor jullie hulp

iframe zonder border:
Code:
<iframe src="" style="border: 0px;"></iframe>
oid.

jawel. Maar je hebt een paar foutjes:

regel 48: z-index:0px; -> z-index:0; (z-index is 0 t/m N, zonder px. oid)
regel 154: frameborder :0px; -> border :0px; (er is geen css-frameborder. Alleen border.)

oke ik denk dat dat werkt
maar nu google ziet nix in frmaes dus zou ik die php liever niet in een iframe doen maar geen idee hoe?
en dat witte balkeje is er nog maar zal ik dat oplossen door een if ie ofzo?
en dan is men site perfect :D(buiten de content maar daar kan ik niet veel in fout doen

ik heb zoo goed als alles van de raden uitgevoerd maar nu wil ik een if toe gaan voegen(nog nooit gedaan) in de css code maar nu vervormt hij het helemaal :s (ook als ik exact dezlfde code er onder zet zonder de ifs(de code die normaal wel werkt)

owh en het gaat over de topics rechts onder ^^(die nu eindelijk werken) maar in ie alles wat lager is dan ie 8 staat hij ietsje fout, met deze code staat hij juist maar nu staat hij in alle andere browsers te laag dus:

Code:
iframe.topics {
	left : auto;
	right : 0;
	bottom : 0;
	height : 272px;
	width : 220px;
	position : absolute;
}
hier moet ik dan bijzetten: <!--[if lte IE 7]>
en de endif

Code:
iframe.topics {
	left : auto;
	right : 0;
	bottom : 0;
	height : 263px;
	width : 220px;
	position : absolute;
}
voor de rest van de browsers

aah je moet het gewoon erbij zetten in de meta als een totaal apparte sheet

dit is mijn codee maar ik denk niet dat ie werkt :(
<!--[if lte IE 7]><link rel=StyleSheet href="styleie.css" type="text/css"> <![endif]-->

aaah je moet gewoon het geen waar het fout gaat tussen de code zetten :D
maar nu word het onderste iframe te hoog weergegeven en heb het al in een if staan maar die werkt niet en dan (iets belangerijker) de witte balk boven het menu

als dit is opgelost ben ik heel blij en kan ik eindelijk de nieuwe homepage online knallen^^

Als ik jouw was zal ik hier: "http://www.4ha.djproject.be/images/img02.png" Een .jpg afbeelding van maken, voor de meeste mensen gaat het laden te lang, en voor jouw servertje denk ik ook.

Groeten bpled

hm bij mij niet maar ik zal het doen
en weet je toevallig een oplossing voor de andere problemen :d

ik heb gewoon die *** iframes eruit gehaald en in divs gezet ^^
nu werkt hij goed buite dat hij een beetje te laag komt maar dat kan ik wel oplossen denk ik (oplossingen van hier zijn natuurlijk zeer welkom)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan