femke98
Meubilair
- Lid geworden
- 16 dec 2006
Omdat ik werkelijk geen idee heb waar ik deze vraag moet zetten (ik zie namelijk nergens een hoofditem voor e-mail problemen, alleen outlook en ja, dat heb ik niet), dacht ik dan maar hier.
Ik krijg DKIM e-mail in mijn spammap. Heb ik nog nooit gehad maar sinds een maand of 2 wel. Nu komen er niet veel DKIM e-mails binnen, maar vanochtend weer eentje. Daarom dacht ik, ik vraag het hier waarom dat zo is.
Omdat ik KPN heb als provider heb ik het daar ook gevraagd. Ik kreeg dit als antwoord:
Bij overige e-mail adressen is dat niet. Die overigens wordt doorgestuurd naar steunpunt.....ad....kpn mail.
DIt is ook van toepassing op een ander email met kpn mail.
Het kan dus zijn dat er een DKIM instelling niet goed staat bij mijn hosting. Maar het kan ook zijn dat bij Cloudflare iets niet goed staat en daar heb ik even gekeken. Ik zie bij DNS instellingen dit staan:
Wie weet raad en wil kijken naar mijn instellingen bij Cloudlfare voor beide email?
Ik krijg DKIM e-mail in mijn spammap. Heb ik nog nooit gehad maar sinds een maand of 2 wel. Nu komen er niet veel DKIM e-mails binnen, maar vanochtend weer eentje. Daarom dacht ik, ik vraag het hier waarom dat zo is.
Omdat ik KPN heb als provider heb ik het daar ook gevraagd. Ik kreeg dit als antwoord:
Moet wel zeggen dat de e-mails naar info ad steunpunt.....etc worden gestuurd, die hebben dus een DKIM ervoor staan.DKIM is een techniek om de authenticiteit van e-mails te bevestigen, een van de maatregelen om alle spam en spoofing ellende van e-mails te verminderen. Als een e-mail met een onjuiste DKIM binnenkomt dan verdwijnt deze in de spam box, gelabeld met “DKIM” i.p.v. “SPAM”. Het enige dat u kunt doen is de relatie aanspreken, en vragen of hij zijn e-mail instellingen of die van zijn e-mail provider wil (laten) nakijken. Dit kan problemen geven bij alle KPN abonnees, maar ook bijv. Gmail is behoorlijk kritisch wat dit betreft.
Bij overige e-mail adressen is dat niet. Die overigens wordt doorgestuurd naar steunpunt.....ad....kpn mail.
DIt is ook van toepassing op een ander email met kpn mail.
Het kan dus zijn dat er een DKIM instelling niet goed staat bij mijn hosting. Maar het kan ook zijn dat bij Cloudflare iets niet goed staat en daar heb ik even gekeken. Ik zie bij DNS instellingen dit staan:
Add an MX record for your root domain so that mail can reach @xxxxx.nl addresses or set up restrictive SPF, DKIM, and DMARC records to prevent email spoofing.
Wie weet raad en wil kijken naar mijn instellingen bij Cloudlfare voor beide email?