DL380 G3 Instalatie problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Berichten
595
Hoi,

Ik probeer al een tijdje Windows Server 2008 (x32, Standard) op mijn HP DL380 G3 te instaleren maar helaas nog zonder resultaat...
Het eerste probleem is: geen DVD speler, alleen CD, kan wel via HP iLO een DVD virtueel mounten en booten maar ook dit loopt halverwege het starten van instalatie mis.
Ook kan er niet via USB geboot worden, en uiteraard worden de twee PCI IDE+Sata controllers die ik heb wel in de bios geladen maar zijn ze niet opstartbaar.

Na wat pogingen kreeg ik er via de CD Windows 2003 op, om er daarna aan herinnerd te worden dat daar geen updates meer voor zijn en .NET framework daardoor niet wil instaleren...
Dus na opnieuw wat zoekwerk kwam ik bij HP SmartStart, deze gedownload (versie 8,70 voor x32) en gebrand op cd.
De versie 8.70 (x32) stopte na het laden van de kernel met iets als: 'Kernel is for x86-64 but only an i686 was found'.

Dus de eerste vraag: Zit er nou een verschil tussen i686 en x86?

En een oudere versie, 7.11 (alleen maar x32) heeft nog niet Windows Server 2008 als optie...

Dus mijn tweede vraag: heeft iemand suggesties hoe ik deze server kan instaleren?

Mvg,

Robin
 
Ben het met TheKnight eens dat je er een DVD-speler in gezet moet worden, maar die moet dan wel bootbaar zijn. Volgens mij zou booten vanaf een interne DVD gewoon moeten werken (als die maar is aangesloten aan het moederbord, dus niet aan een SATA/IDE insteekkaart) en een externe DVD-speler/brander (zoals de usb-variant van de WriteMaster) zou ook moeten werken. Geen idee waarom je dat nu niet lukt.

M.b.t. de melding van Smart-start kan ik je niet helpen, want die melding is inderdaad nogal vaag. Je zou ook de installatie kunnen proberen vanuit W2003 naar W2008. Dat betekent (vanuit W2003) het kopiëren van de inhoud van de W2008 DVD naar een aparte map op de harddisk en het starten van setup.exe aldaar. Dan tijdens de installatie aangeven dat je een nieuwe installatie wilt, dus geen upgrade.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@Tijs. Kan me nog vaag iets herinneren dat HP een tijd lang speciale USB sticks heeft verkocht. Enkel daarvan kon je van USB booten. Mogelijk dat zoiets hier ook speelt.
 
Bedankt voor de reacties :),
De cd speler voor een dvd speler vervangen was inderdaad het makkelijkst geweest, maar het is een een of andere aparte scsi aansluiting die dankzij het kleine formaat niet met andere dvd spelers werkt...
Dus ik zoek ondertussen ook voor een scsi dvd speler.
Ik probeer nu de tip van dnties om vanuit Windows 2003 Windows 2008 te instaleren, heb dat eigenlijk nog nooit vanuit Windows gedaan :eek: maar hopen dat het werkt.

Ik had er overigens een simpel (goedkoop) PCI IDE en SATA controllertje ingezet, de bios hiervan werkte dus wel maar de server geeft deze niet als boot optie, niet in de bios, en niet tijdens het opstarten, niet van IDE DVD en hardeschrijf maar evenmin voor de sata poorten.
Verder zou er ergens in de server een IDE controller al zitten, helaas tot op de dag van vandaag niet kunnen vinden, heb het idee dat die alleen door iLO kan worden aangesproken voor virtuele cd's en dvd's.

@TheKnight: Toen ik Windows server 2003 had geinstaleerd en Windows Update startte kreeg ik gelijk een bericht dat deze service niet meer beschikbaar was voor deze versie van Windows.
Ik zal voordat ik 2008 probeer ook even proberen of ik de service packs handmatig kan instaleren.

In ieder geval al bedankt voor de tips en ik laat zo nog even horen hoe het is gegaan (instalatie is net klaar met kopieren en zal dus nog een klein uurtje bezig zijn)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan