Dlink DHP - 1565

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenlandman

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2009
Berichten
9
Beste mensen hier,

Sinds vorige week heb ik galsvezel in huis gekregen. Dit hebben we aangeschaft omdat het internet dan wat sneller wordt. (Tot nu toe erg logisch he)

Vandaag met Concepts ICT (onze provider) aan de telefoon gezeten en die gaf aan dat ik niet volledig gebruik maakte van ons internet snelheid (10%). Ik zou de instellingen bij de router moeten aanpassen om zo een hogere snelheid te krijgen. Het ging hier om 1000 Mbps, dat moest de instelling worden.

Op dit moment haal in via speedtest.nl een snelheid van ongeveer 1,200 kbps download. Dit moet dus sneller kunnen..

Nu ben ik gaan kijken in de instellingen van onze router (Dlink DHP - 1565) en daar kon ik een optie kiezen:

WAN PORT SPEED

WAN Port Speed :
- Auto 10/100/1000 Mbps
- 1000 Mbps
- 100 Mbps
- 10 Mbps

Ik ging er vanuit dat ik 1000 Mbps moest kiezen maar als ik dat doe, dan doet het hele internet het niet meer.

Misschien doe ik het helemaal fout dus daarom aan jullie de vraag, heeft iemand enig idee hoe ik mijn router goed kan aanpassen aan de snelheid?

Misschien hebben jullie meer informatie nodig, laat mij het weten!


Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie!


Groeten maartenlandman
 
laat dat maar op auto staan.
Hoe doe je die speedtest, bedraad of draadloos? Wat haal je bedraad?
 
Oké, top! Ik doe deze test bedraat en draadloos.

Wel op een wat oudere laptop. Mobiel en ipad geven draadloos niet de zelfde verdinding snelheid aan, 5,900 kbps. Is dat wel acceptabel?

De laptop netwerk kaart zou wel wat langzaam zijn..

De router is rechtstreeks aan de kast aangesloten waar glasvezel op binnenkomt modum.
 
Laatst bewerkt:
da's toch heel laag. Kan je de laptop met een kabel rechtstreeks op de modem aansluiten en dan eens testen?
 
even traag bedoel je? Op welke snelheid staat je netwerk adapter ingesteld (check dit in de geavanceerde eigenschappen).
 
Het probleem is opgelost. Het bleek dat de router kapot was, nieuwe router ontvangen en nu werkt het weer perfect!


Thanks allemaal voor de eventuele oplossingen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan