dll. bestanden op de C schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Berichten
399
Ga ik via deze computer naar mijn C schijf dan staan daar ineens allemaal *.dll bestanden. Eerst stonden daar alleen mappen. Ik hou mijn computer graag schoon, kan ik deze bestanden verwijderen?
Het zijn: atl71.dll mfc71.dll mfc71u.dll msvcp71.dll en msvcr71.dll
 
bekking zei:
Ga ik via deze computer naar mijn C schijf dan staan daar ineens allemaal *.dll bestanden. Eerst stonden daar alleen mappen. Ik hou mijn computer graag schoon, kan ik deze bestanden verwijderen?
Het zijn: atl71.dll mfc71.dll mfc71u.dll msvcp71.dll en msvcr71.dll
Meteen verwijderen lijkt me niet verstandig.
Je kunt wel het volgende doen:
Kopiëer al deze bestanden en plak ze in de map SYSTEM32
Krijg je hierbij de melding dat één of meerdere ervan al bestaan, laat die dan NIET overschrijven.
Hernoem vervolgens de DLL-bestanden op C: allemaal van .dll naar .old
Als het programma dat de bestanden op C: heeft geplaatst goed blijft werken, kun je die hernoemde bestanden verwijderen.
Werkt het programma niet goed meer, dan verander je .old weer in .dll
Je zult ze dan op C: moeten laten staan.
 
Laatst bewerkt:
@ Bertus. Ik heb gekeken op de link maar heb geen van die bestanden recent geïnstalleerd.

@ Guus, Je raad opgevolgd en de bestanden hernoemd. Ik zou alleen niet weten van welk prog ze afkomen. Ik heb vandaag alleen RegCleaner geïnstalleerd maar ook weer verwijderd omdat telkens als ik het probeerde te gebruiken stopte het vanzelf zonder verder iets gedaan te hebben. Toen CleanUp geïnstalleerd maar daarvoor eerst een herstelpunt gemaakt, computer hersteld maar de dll bestanden stonden er nog.
Dus nu maar afwachten.
 
Guus abc zei:
Over RegCleaner: als je deze bedoelt, dan klopt het dat die uit zichzelf niets doet.
Als je het programma start, krijg je een lijst met programma's te zien die verwijzingen in het register hebben staan. Laat die lijst met rust als je weinig van het register weet.
Om het register op te ruimen ga je naar Tools > Registry Cleanup > Do Them All / Extra > Register Schoonmaken > Voer Ze Alle Uit.
Selecteer alles wat gevonden wordt (dat kan de eerste keer heel veel zijn) en klik rechtsonder op Remove selected / Selectie verwijderen.
Deze schoonmaakactie is volkomen veilig en kun je daarna eens in de twee à drie maanden eens uitvoeren.
Laat alle overige opties van RegCleaner met rust als je niet veel van het register weet - je kunt daarmee makkelijk meer kwaad dan goed doen.

Nadat ik op Voer ze alle uit heb geklikt gaat het zoeken en stopt het plotseling, de blauwe balk staat nog maar op ongeveer een derde en dan komt gewoon het bureaublad terug.

Wat bertreft de dll's. Ik ga nog een verdere (eerder punt) herstelbewerking doen omdat ook na het hernoemen van old naar dll het programma America's Army het niet meer doet. Geen idee of het er iets mee te maken heeft
 
Am. Army doet het weer, het gaf aan bij de oefeningen dat er geen verbinding gemaakt kon worden maar bij het echt spelen bleek er een fout in het wachtwoord te zitten. RegCleaner nu bij een andere gebruiker geïnstalleerd en deze werkt nu ook. Ga ik echter naar mijn eigen account en probeer daar RegCleaner te starten dan gebeurt weer hetzelfde. Maar goed ik neem aan dat het totaal niet uitmaakt vanuit welk account je het register scant.
 
Laatst bewerkt:
bekking zei:
Maar goed ik neem aan dat het totaal niet uitmaakt vanuit welk account je het register scant.
Dat zou ik niet weten, maar het probleem waar het om ging is in ieder geval opgelost.
 
Inderdaad, de bestanden staan voorlopig veilig geparkeerd op een andere schijf.
Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan