DLL bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoornvan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 feb 2002
Hallo,

Als ik Ewido laat scannen, komt er telkens voor de dag dat de volgende files spyware zijn middel (risico).
Het gaat om GEBCB.DLL en TUVVSQG.DLL
Nu is mijn vraag kunnen deze 2 files zonder probleem verwijderd worden?
Moet dit in de veilige modes gebeuren? Zo ja hoe doe je dat.

Mvg. Wim

Recommendation for gebcb.dll
This is a serious threat to your system. Removal is the best option for this spyware.

Die andere is ook spyware dus weg ermee.
Als je ze niet krijgt verwijderd dan moet je het ff in veilige modus doen

Hallo lokoloko,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb geprobeerd ze in de veilige Modus te verwijderen maar ook daar krijg ik de mededeling dat ze door een ander programma gebruikt worden.
Daarna heb ik ze in het register opgezocht en verwijderd maar ze staan er weer.

Nu weet ik het even niet meer wat te doen.

Mvg. Wim

Ik zou beginnen met die dll bestanden een andere extensie te geven, en dan opnieuw
te scannen.
Indien alles normaal verloopt, kunnen de dll-files dan achteraf zonder problemen worden
verwijderd, in tegenovergesteld geval herbenoemt ge die files opnieuw met de vroegere naam.
Succes

Hallo Rogerout,

Ik heb je voorstel geprobeerd.
De mededeling komt "Het bestand kan niet gewijzicht worden omdat het door en ander programma in gebruik is".

Mvg. Wim

Hallo,

Ik zou dat toch nog eens opnieuw proberen, maar dan voordat enig ander programma
gestart wordt. Dus na gewoon de PC op te starten, de dll-files zoeken in de desbetreffende directory en opnieuw proberen, ook eens nagaan indien de files niet als "read only" aangemerkt zijn, dan moet ook het "read only" merkteken verwijderd worden vooraleer de extensie blijvend kan gewijzigd worden.
Ik hoop dat het nu zal lukken.
Groeten

Hallo,

De file's zijn niet alleen lezen.
Wat ik ook probeer ze komen steeds terug.

Het lijkt mij het beste om Windows opnieuw te installeren.
In het register komt hij voor bij NVU (Webpagina software.)

Bedankt voor het meedenken,

Mvg. Wim

Bedankt voor uw reactie,

Ik heb al een Unlock programma geprobeerd maar ook daar lukte het niet mee.

Nu moet ik alleen uit zoeken hoe je Windows er op nieuw opzet zonder dat je de rest kwijt ben. (Dit wil ik eerst proberen voordat ik Format C doe)

Bedankt,

Mvg. Wim

Hoi !

Een repair -install is niet aan te raden in geval van besmetting, omdat je in principe het probleem gewoon mee neemt !

Dus: bestanden zoals "mijn documenten" etc. etc. kopieeren naar een ander medium en een clean install is dan de beste oplossing !

Maar: ik zou toch nog wat uninstallers proberen, tenzij je om werk verlegen zit.

Greetz,

Harry.

Ik kan geen email terugsturen, ben geen vereniginslid van helpmij...
Doe die hijackthis scan en bewaar de logfile en die doe je dan hier op helpmij als bestand bijvoegen

Bedankt voor uw aanbod.

Ik ga vanavond als mijn zoon komt format C doen en windows er op nieuw opzetten.
Dan zal het probleem wel over zijn hoop ik.

Mvg.Wim

Hallo,

Mijn zoon zei gisteravond we gaan eerst een programma proberen voordat we Format C doen.
Nu met dat programma VundoFix V6.4.1 is het gelukt, een file was erg hardnekkig en bij de 2e maal lukte het om te verwijderen.

Bedankt allemaal,

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan