dll weggegooid

Status
Niet open voor verdere reacties.

james

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
208
Bij het déinstaleren van een geinstaleerde printer
heb ik waarschijnlijk een programmaatje
COMCTL 32 DLL weg gegooid en nu start windows
niet meer op.

wat te doen???


James
 
Die dll file HIER downloaden. Het is een exe file die de conctl32.dll zal updaten op jou pc...

Hoe? Je pc opstarten in veilige modus... = F8 of F4 indrukken tijdens de start dacht ik...
 
sorry, verkeerde link, maar zoek eens op google voor die dll
 
dll weg ge gooid

Staat dit ook niet op de Windows installatie cd rom??
m.a.w. kan ik windows niet gewoon op nieuw instaleeren???

james
 
Als een Windows dll is dan staat dat wel op de CD-ROM. Ik denk dat hij in een van de 'cab' files staat.
Open deze en zoek in de lijst naar dat .dll
Bij jou foutmelding staat bij, bijv.: can not find comctl32.dll en staat ook bij WAAR hij deze niet kan vinden. Bijv.: C:\Windows\System (of elders).
Als je in 1 van de 'cab' files deze dll kan vinden dan gewoon: extract to..en je zet hem waar hij moet staan.
PC opnieuw opstarten en probleem is weg.
Grtz
Falco
 
Hij zit in windows/system32 en hier komt ie

Die zip wordt geweigerd :confused:
304 kb???? Of die dll er in mag niet :eek:
Sorry. Als j'em niet kun vinden op het net kun je ook straks/morgen via MSN van me downloaden.
 
Laatst bewerkt:
de computer waarvan ik hem heb weggegooid is van mijn schoonzus,
ben op mijn eigen computer aan het zoeken geweest en inderdaad in C:\WINDOWS\SYSTEM
heb ik Comctl32.dll gevonden , en gekopieerd naar een disc. maarrrrrrr wat nu.
Ik kan windows niet starten , omdat hij dit programma mist, ik lees nu ook dat het een Toepassingsextensie is.
MS-DOS naam: COMCTL32.DLL
Hoe kan ik dat programmaatje dan toch weer op zijn plek krijgen, kan dat via de veiligheids modus ??????
Kan ik heb er ( als ik daar al kan komen) ook gewoon met slepen tussen zetten ??? of vind windows hem dan niet???

james
 
Ik heb XP en dan kun je via de veilige modus met prompt een floppie er in doen en zeggen:
(copy) a: .....dll c:\windows\system32
Ik hoop dat ik het commando goed geef. Dat doe je ook niet iedere dag.

Dat moet je met 98 ook kunnen doen dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Veilige modus moet kunnen. Als maar over hetzelfde OS gaat. Omdat de versie van het .dll moet klopen.
Succ6
falco
 
dll bestand weggegooid

tjsa het goede comando op de juiste plaats,
dat is nou net waar het allemaal om draaid,
wel ik heb van alles geprobeerd , alle kreten die
ik kon vinden toe gepast, maar helaas zonder succes,
ten einde raad heb ik de opstart discette er weer in gestopt , toen keuze 1 , en de windows 98 cd in de speler gedaan,
toen achter A:\ install gezet en zie hier
windows 98 werd opnieuw geinstalleerd, en hij werkt weer als een tierelier.


Jamie
 
LOL, het is in ieder geval gelukt.
2 keer moest ik zelf zo ingrijpen met een commando en altijd weer zit ik te hannissen. Het is al weer zo lang geleden met DOS. Uiteindelijk heb je het dan te pakken en zit je in de goeie directory en dan denk je: ach ja, suf, zo logisch als wat :) Het blijft in ieder geval altijd spannend!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan