dllhost.exe

• Onderwerp starter Onderwerp starter frenz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

frenz

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Ik vind in mijn taakbeheer onder "procesnaam" dllhost.exe. Het staat in window/system32 en geeft op als eigenschap: com surrogate van microsoft. Wat doet dit precies? Ik vertrouw het niet zo.

Bedankt voor je snelle reactie.
Dacht even dat het spyware was.

Ik heb je "link" gelezen maar
zou je mij wat meer kunnen uitleggen wat dllhost.exe precies doet (ben een leek). Soms staat dllhost.exe 2x vermeld in taskmanager en dan weer helemaal niet, terwijl ik dezelfde programma's gebruik (althans dat denk ik).

Dllhost mag meerdere keren in je taskmanager voorkomen, maar mag maar in één mapje zitten, nl c:\windows\system32. Heb je verder ook klachten over de prestaties van je computer of zie je ongebruikelijke dingen gebeuren? Zou je met de zoekfunctie even kunnen kijken waar het bestand voorkomt? Zoeken dus naar dllhost.exe. Als ie ook nog 'ns in een submap van system32 voorkomt is het foute boel, dan heb je iets te pakken.

Ik heb tot nu toe geen klachten.

Zoekresultaat:
DLLHOST.EX_ in windows/I386
DLLHOST.EXE-22935170.pf in windows/prefetch
DLLHOST.EXE-5353C76C.pf in windows/ prefetch
dllhost.exe in windows/system32

Dus goed?

achtergrond

Het COM+ hosting proces (DLLhost.exe) controleert/verwerkt processen in Internet Information Services (IIS) en wordt gebruikt door veel programma's. Het laadt bijvoorbeeld de .NET-runtime. Er kunnen meerdere exemplaren van het Dllhost. exe-proces wordt uitgevoerd.

Dit is een aanvulling op wat hierboven staat. Waarschijnlijk overbodig, maar het is een microsoft software onderdeel dat een optionele onderdeel van het windows os is.

Ehh hoezo opgraving, dit topic is al uit 2005:shocked:
Denk niet dat het nog zin heeft om hierop te reageren:thumb:

acualiteit

Het proces zit ook in windows 7. En ik had een vraag wat het proces doet en waarom.

Dit antwoord was alleen te vinden in het engels dus ik heb het antwoord vertaald vanuit het engels naar het nederlands en hier geplaatst.

Het had geen zin om een nieuwe topic te openen. Dus ik heb een topic van 2005 geupdate.

Helpmij.nl is ook een gratis vraagbaken en de standaard reactie vanaf de begin van internet is RTM, of in netjes nederlands zoek eerst het forum door en post dan pas je vraag.

@guidogek13

Het kan een late reactie zijn geweest, maar de uitleg van carsac was voor mij heel toepasselijk.
Ik zat net taakbeheer in Windows 7 te bekijken en vond de uitleg ''COM surrogate'' nog wel een factor cryptischer dan dllhost.exe*32.

Het eerste antwoord van google leidde mij naar deze pagina, dus nog steeds actueel. :thumb:

Merci de beaucoup!

Trouwens, dllhost.exe staat bij mij in Windows/WysWOW64 en /System32
(Windows7, 64bits)

Laatst bewerkt:
dllhost.exe?

Wat is dllhost: dllhost is een programma wat je programma's met als einde .dll hebben goed laten werken

moet ik het laten draaien: je moet het zeker laten draaien want als je het sluit dan doet je computer het niet meer en moet je hem overnieuw opstarten! ik hoop dat dit genoeg was? :)

vraagje...

Hallo, Ik heb een vraag...
Een poosje terug had ik heel veel virussen.
Ik ben toen direct aan de slag gegaan met het verwijderen en heb toen perongeluk dllhost.exe en dllhost.dll verwijderd...
Ik weet niet zeker of t wat uit maakt, maar mijn computer heeft windows vista home premium.
Mijn vraag is dus of iemand een downloadlink weet waar ik dllhost.exe en/of dllhost.dll kan downloaden.

Topics uit 2005 mogen met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan