Dlookup (beginstand + mutatie = eindstand) beginstand is eindstand vorige regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJJBROEKHUI

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Beste allen,

Graag zou ik jullie willen vragen of jullie mij kunnen helpen met volgende.

Ik heb een tabel waarin ik de mutaties van mijn voorraad bijhoud. De regel bevat de volgende velden:
- ProductID
- Datum
- Inkomende voorraad (aantallen)
- UItgaande voorraad. (aantallen)

Vervolgens wil ik een formulier (en uiteindelijk ook een rapport) maken waarin ik de mutaties van de voorraad per datum zie.
Dus beginstand voorraad (=gelijk aan eindstand voorraad vorige datum) + inkomende voorraad -/- uitgaande voorraad = eindstand voorraad.
De volgende regel moet dus weer binnen met de einddatum voorraad vorige regel + inkomende voorraad -/- uitgaande voorraad = eindstand nieuwe regel. enzovoort /enzovoort

Dus moet oneindig doorgaan.

Ik begrijp dat je voor beginstand (die gelijk aan eindstand vorige regel) de Dlookup functie kan gebruiken. Ik kom er alleen niet uit. Als voorbeeld heb ik de database toegevoegd.

Bekijk bijlage voorraad.zip

Wie kan mij helpen? Alvast dank voor jullie medewerking!

Laatst bewerkt:
De Dlookup is niet erg nuttig in dit geval; ik zou dat anders doen. Om te beginnen zou ik één veld gebruiken voor de mutaties, en één veld voor de mutatiesoort. En op basis daarvan verder rekenen. Zoals in bijgaand voorbeeld.
E.e.a. zit in de query qOverzicht.

Bijlagen

Dank voor jouw reactie!

Echter, dit is niet exact wat ik bedoel. In de query is het nog niet mogelijk om beginstand+mutaties=eindstand te berekenen. In de volgende regel komt namelijk de mutatie van de vorige regel terug. Echter, Ik zou graag eindstand terug willen zien in de volgende regel, dat de nieuwe beginstand moet worden.

Ik heb dit geprobeerd via een nieuwe query te maken in de database, maar kom er helaas niet uit.

Zou ik wederom om jullie hulp mogen vragen?

Bijlagen

Ik geef je een techniek aan; die moet je dan nog omzetten naar een werkbare variant :).

Dank daarvoor! Ik heb zelf ook iets geprobeerd, maar kom er niet uit. Ik heb de database in vorige podt geupload. Zou je een blik er op willen werpen?

Ik heb jouw db als basis gebruikt, dus ik heb 'm al bekeken :). Omdat je eerder al aangaf dat het voorbeeldje niet representatief is voor je productie db, weet ik niet wat ik er verder nog van moet maken. Meestal hou je de vooraad van een product bij in de tabel Producten; in Mutaties leg je alleen de mutaties zelf vast.
Ik overigens ooit een voorbeeldje gemaakt dat volgens jouw werkwijze werkt, met 2 aparte velden voor Plus en Min. Wellicht dat je daar meer aan hebt.

Bijlagen

dank je wel. Dit is nog iets te moeilijk voor mij;). Ik ga het voorlopig oplossen dat ik geen tussntijdse voorraadtelling ken, maar alleen op het einde / cq huidige voorraad. Ik kan dus geen verloopoverzicht maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan